• Foodlover

Era bästa recept på hemmagjorda hamburgare.

Nu behöver jag hjälp med ert bästa recept på hemmagjorda hamburgare. Min man går alltid ner till Mc Donald (snabbt & bekrämt, bara över gatan) och köper hamburgare till honom och vår dotter men jag varken gillar deras hamburgare eller alla tillsatser som finns i dom, så nu tänker jag börja göra hemmagjorda hamburgare till dom istället. Så jag vill jätte gärna ha recept på era godaste recept som gärna får vara lite barnvänliga.

• Svar på tråden Era bästa recept på hemmagjorda hamburgare.
  • fruganL

Jag utgå från grundrecept i rutiga kokboken, fast tittar sällan i boken utan kör från ett par års gammalt minne.

Lite vatten i en bunke och blanda i lite ströbröd (någon matsked) och låt de stå så det liksom sväller ihop sig. Blanda i köttfärs och gegga runt. Blandar ofta i lite ägg, men inte mer än ett ägg per 400g köttfärs.
    Kryddar efter behag och blandar gärna i lite vitlök eller FINHACKAD lök. För grovhackad gör att burgarna trillar isär.
    Blandar gärna i lite mejram eller basilika för att få lite extra smaker.

Min man älskar scans hamburgare från ICAS frysdisk, de är bäst. Men han älskar mina precis lika mycket.

• Karlsson

Jag gjorde igår ungefär som gnesh beskriver och jag hackade i rätt mycket färsk basilika samt lite vitlök, det blev supergott

• anorca

jag använder santa marias hamburger kryddmix + en liten vitlöksklyfta till nötfärsen. Vi tycker att den är god...

• fruganL

Åh, ska testa hamburgermix, det kan nog bli tokgott.

Kryddorna ska man för övrigt inte ta det för lugnt med - ens för barnens skull. Vem har sagt att barn inte gillar konstig eller kryddig mat liksom?

• vintjej

Gordon Ramseys hamburgare rockar, tror man kan hitta recept på nätet. Enda kruxet är att dom bränner lätt.

• Foodlover

vintjej!
    Åh, vad gott. Jag älskar hans recept. Vet någon var man kan få tag på hans recept?

• Wilmis07

När jag gör hamburgare så tillsätter jag bara salt,peppar och lite vatten till nötfärsen.Vatten för att dom inte ska bli så hårda. Sen när jag steker/grillar dom så kryddar jag med någon god grillkrydda.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden Era bästa recept på hemmagjorda hamburgare.