Minnas tjejer X
Hej i nya tråden!
Hinner inte skriva så mycket nu men ville i alla fall hinna med lite grand så kanske det kan bli mer i kväll... (Måste skriva en jobbansökan medan grabbarna sover.)
Minna: Jag läste i förra tråden om alla dina tankar och känslor angående syskon. Det var väldigt mycket klokt, och jag är glad att ni har pratat ganska mycket om det nu.
Rossy: Aj då, stackars lille T som är så sjuk. Hoppas han är bättre nu. Här är det oxå feber nu (hos Jonathan) fast inte lika hög. Det började i går, på mormors (hans alltså) 60-årsfirande, så han somnade där innan vi ens hade fått på honom pyjamasen.
(Brukar byta till pyjamas innan vi åker hem så man kan lägga dem direkt i sängen om de somnar i bilen.) Jag gissar på att det är förkylningsfeber hos Jonathan för han börjar bli lite täppt i näsan, och Alexander har varit förkyld (dock utan feber) hela veckan.
Angående overallerna så har jag köpt de "bäst-i-test"-overallerna som Coop har, men vi har inte hunnit prova dem än. (Har hittills använt vinterjacka + överdragsbyxor.) Det har inte kommit någon snö till Göteborg ännu, och pga sjukdom har vi inte varit ute och lekt i minusgraderna nu i helgen. Jag passade på att köpa dem när de hade tillfälligt nedsatt pris, så jag tror jag betalade 400:- styck. Hoppas de är så bra som testet kom fram till... (Dock inte jättesnygga tycker jag.
) Jag köpte även vantar i samma serie hos Coop, och om jag inte minns fel har de thinsulate-foder. Hittills har de bara använt tunna stickade tumvantar så jag har inte provat overall-vantarna än. Men det blir väl dags för det nu när det har blivit kallare.
Essi: Om ni vill köpa Brio-kök och vill "fynda" fick jag tips om att de har det billigt på Leklust. (199 kr) Fast tyvärr har de ingen sådan butik i Gbg (funderade på att åka dit själv) utan jag får åka till Kungsbacka i så fall. Men det fanns många butiker i Sverige och då borde väl någon ligga i Stockholm tycker jag.
(Finns lista på deras hemsida www.leklust.se var det nog.) Jag tycker oxå att dammsugare hade varit en bra grej, fast av motsatt anledning.
Nämligen för att Alexander (framför allt) är så himla rädd för dammsugaren, så jag tänkte att han kanske vänjer sig lite mer om han har en egen som leksak.
Nej, nu MÅSTE jag börja med min jobbansökan!
See you later!