Minnas tjejer X
Mozarella är helt ok att käka i typ alla andra länder.... Så det går nog bra här också!
Ska tyvärr åka till jobber 04.30 i morrn bitti.... Hemskt i snöstormen!!!
Mozarella är helt ok att käka i typ alla andra länder.... Så det går nog bra här också!
Ska tyvärr åka till jobber 04.30 i morrn bitti.... Hemskt i snöstormen!!!
Jag jobbar ju bara till ca 10-10.30 så det är en ganska bra dag ändå. Men visst, det är skiiitjobbigt att gå upp så tidigt!! Och läskigt att köra i morrn tror jag.... funderar på taxi... Gonatt girls!
Fan, fl funkar ju inte!
Nu funkade det minsann. Skriver för tredje gången!
Överlevde bilfärd till jobbet ca 4.30 igår och även idag!
Gjorde livmoderkoll igår - allt bra!
Ska göra äl-koll idag. Nervös, rädd för att det ska göra ont, rädd för infektioner.... Lite pepp behövs!!!
Maja, har gjort blodprov. hade haft äl (i USA, grrrrr). Ska göra röntgen av äggledarna. Det var det jag menade med äl.... Fel förkortning kanske....
Flytt flytt flytt!!! Det är såååå mycket att göra fortfarande, en av anledningarna till at jag inte tittat in och meddelat resultatet.
Jo, jag var på spolningen igår. Och det gjorde nästan inte så ont alls (jag fick mer ont av livmoderkollen i förrgår). Men när jag låg på britsen på röntgen så sa helt plötsligt röntgenläkaren till mig att lägga mig på sidan. Jag lägger mig på sidan. Sen fick jag lägga mig på rygg igen, jaja, tänkte jag, det är väl nån sammanväxning då.
- Jorå det är fri passage i äggledarna, men jag ser nåt annat här, säger läkaren.
- Du har något i magen, har du gjort nån operation?
Jag fattade ingenting, men han vred på skärmen och jag fick se ett 1-2 cm stort föremål i magen. Det enda läkaren kunde tänka sig var att de har glömt ett metallföremål därinne efter operationen, eller om nåt verktyg gått sönder vid operationen.
HERREGUD!!! VILKA JÄVLA INKOMPETENTA IDIOTER!!!
Skulle vilja skjuta nån! Jag säger bara: Gå aldrig ens i närheten av mälarsjukhuset i Eskilstuna, då kanske ni dör!!!
Så nu har jag ett metallföremål längst ned i magen, precis bredvid slidan och livmodern. Det hindrar förmodligen mig inte från att bli gravid, men vilken oro det kommer att skapa OM vi blir gravida. Förmodligen skulle ingen ens fundera på att låta mig föda vaginalt igen. Kanske är det bara tur att det inte blev nåt strul med T då.
Läkaren sa att man förmodligen inte ska ta bort det om vi vill ha fler barn, med tanke på infektionsrisk osv. Jag fick ju förstås totalchock och började störtgrina på röntgenbordet.
Så slutsatsen av spolningen var, inga hinder i äggledarna, med metallgrej i magen.
Förresten, stackars dig Fisk!! Du förtjänade inte en till asjobbig grav. ![]()
Usch, vilka trista människor på ditt jobb Maja. Klart det är lättare att ha och göra med en timid 19-åring som inte säger vare sig bu eller bä... Jaja, jag tror stenhårt på att du får ett mycket bättre jobb. Men normala, trevliga människor!
Tack för alla sympatier förresten!! Känns otroligt jobbigt just nu. Trodde jag var stenfrisk igen (och det är jag väl) men det är ju liksom inte över ändå...
Cirkel (och vem det var mer som frågade), jag gjorde blindtarmsoperationen i slutet av augusti 2006, precis efter jag blivit gravid (men inte visste det ännu). Så metallskiten har legat där sedan dess.
Jag hade redan skickat in till HSAN om den dassiga vården jag fick på Mälarsjukhuset, och jag har också skickat in om detta idag, men nu har det ju gått mer än två år, så då tar de förmodligen inte upp det här med metallbiten. (preskriptionstid) Men de ska inte tro att de kommer undan - ska ringa socialstyrelsen i morrn och se vad man kan göra. ![]()
Pess, eftersom jag gjorde en titthålsoperation, så tror jag inte det är nån kompress - tyvärr! Läskigt är det i alla fall!!! Min syster, som är läkare, säger att kroppen oftast kapslar in främmande föremål, men min fantasti skenar ju, tänk om man blir gravid och magen är stor och flyttar föremålet, tänk om det tar hål på nåt vitalt. Tänk om man ska föda och barnet skadas, tänk om man opererar ut det och nåt annat i magen skadas, eller om det skulle bli en jätteinfektion igen.... osvosv..... Man vill ju också själv vara frisk när man har en 1 1/2-åring.....
Kan förresten meddela att T har 25 i skor, så Bollen är inte ensam med stora fötter!
De står stadigt i alla fall! ![]()
Ja, Maja skicka en bajs till dem!
Jag ska samla och skicka ett helt lass till Mälarsjukhuset!
Oj, stackars sjuklingarna! Hoppas timpan är bättre nu, och att Sid kryar på sig snarast! Och fisk, ned på soffan, pronto!!!
Nu har vi ÄNTLIGEN lämnat nycklar och fått pengar för lägenheten, så nu kan vi helhjärtat ägna oss åt huset! Sköööööönt!