Inlägg från: Serendipity |Visa alla inlägg
  • Serendipity

Minnas tjejer X

Ja, tjejer, vad ska jag säga...
     Oskyldig

BF-listan:
    JJ: 21/1 tjej
    FISK: 30/1 tjej
    Cirkel: 16/2 ev tjej
    Joffe: 23/2 kille
    Essi: 2/4 tjej
    Öz:2/4
    Kun: 12/6
    Pess: 20/6
    Förväntan:29/6
    Rossy: 14/7
    Serendipity: 22/7
    Meleah: 27/7

• Serendipity

Pergotime it is. Gravid på första kuren, precis som förra gången. Är det inte helt sanslöst?? Min gyn sade att jag var en "vandrande reklam för Pergo"

• Serendipity

Eh, jo det var såhär att sambon och jag gick till doktorn och fick Pergotime va...

Jag mår förresten jättejätteilla. Har fått Lergigan Comp nu, så nu är jag på jobbet. Det här är sjuHUNDRA resor värre än graviditeten sist

• Serendipity

maja: bra fråga. Har regeringens förslag trätt i kraft, att SGIn beräknas på de senaste 12 månadernas arbete?

• Serendipity

Teodor fick en rosa dammsugare när han fyllde ett. Fast den hade han sönder inom ett år. Han är väldigt förtjust i dammsugning, men numera använder han den riktiga varan. Lite tung tyvärr. Dessutom har han en "Dusty the cleaner", en talande stådammsugare. http://kidzshop.jetshop.se/default.aspx

• Serendipity

Nafrung: Teodor började prata när han var 22 månader. Innan dess sade han bara "där". Det var alltså det enda ordet han sade. Inte ens "mamma" eller något fick vi höra. Nu är han 2 1/2 och på dagis är de imponerade över hans ordförråd och kommunikation. Så kan det gå.

• Serendipity
    Nafrung skrev 2008-12-11 09:50:02 följande:
    Det låter bra! Man oroar sig säkert i onödan... men talet är ju så viktigt ju. Kul att din T har så bra kommunikation.  
    Ja, eftersom han inte hade börjat prata alls vid 18 mån så fick vi komma till logoped och allt. Vad de kollade där var att han förstod vad vi sade och frågade samt hur han samspelade och "kommunicerade" utan tal. Sedan skulle vi avvakta tills han var nära 2 1/2. Nu är han ju ikapp sina jämnåriga, så vi har inte blivit kallade igen.
  • Serendipity

Ja, Teodor gick ju från ingenting till fyraordsmeningar direkt. "Titta mamma där snö" var väl bland det första han klämde ur sig.

Svar på tråden Minnas tjejer X