graviditets snuva?
Hur vet man att man har fått snuva/täppt näsa pga graviditeten och att det inte är en vanlig förkylning?
När kan man få denna snuva, under hela graviditeten eller under en viss period? Har själv gått 12 hela veckor imorgon.
Hur vet man att man har fått snuva/täppt näsa pga graviditeten och att det inte är en vanlig förkylning?
När kan man få denna snuva, under hela graviditeten eller under en viss period? Har själv gått 12 hela veckor imorgon.
hoppar in här åxå... är i tionde veckan, och blev förkyld för två veckor sen. Eller jag har haft täppt näsa och mycket snuva...inget annat. Ochdet går inte över....Började fundera på det idag, om det kanske har med grav att göra?
med min första fick jag täppan de sista veckorna.. Mest på natten. Med min andra fick jag den i vecka 7 och var konstant dunertäppt i näsan till jag födde..
Men när man blir förkyld under graviteten så är man det ofta mycket längre än normalt då kroppen i första hand tar hand om bebisen och inte förkylningen.
jag har varit det sen den dagen jag blev gravid... Och min bm sa att jag troligtvis kommer att vara det hela graviditeten..
Jag har snuva (nästäppa, nyser och rinner) hela tiden och är i v 22.
Jag vet inte. Bra svar där känner jag :P Heh.
Men jag har varit lite täppt till o från sen v.12-13 nånting och går in i v.21 imorrn. Jag tror man känner på sig om man är förkyld istället för gravid-täppt.
Jag brukar bli lite mer hängig och matt när jag är förkyld "på riktigt". Vet inte om det var ngt bra svar men iaf :)
Jag blev förkyld för ca 2månader sedan, och snuvan och allt sånt är borta, men täppen sitter kvar.
Så jag antar att det har nåt med graviditeten att göra... hade inget sånt med nån av dom andra...
Jag använder barn nässpary, den som är rosa... mild och funkar faktiskt...
det här låter ju inte lovande...
och detta med att ha nässpray.. Visst, man ska försöka att undvika det, men jag brukade nog 1 flaska på 4 dagar.. Så det gick ett X antal flarror under min graviditet..
Jag står ut utan. Vill inte använda något läkemedel/naturmedel om jag absolut inte hittar en annan utväg. Så nu sover jag med tre kuddar för att ha lättare att andas mannen tycker det är lite jobbigt med snarkandet men han börjar nog vänja sig
Jag har varit täppt i näsan under hela graviditeten & jag går in i vecka 39 på tisdag.. En nässpray som verkligen har hjälpt mig är Rhinocort Aqua som säljs på apoteket.. Den är helt ofarlig att använda under längre perioder till skillnad från vanlig nässpray.. Fick tipset av min läkare på spec. mvc..
Ja jag hade också Otrivin! Men ett tips som faktiskt funka.. På dagarna så försökte jag använda barnnässpray. Det blev iaf LITE bättre.. Fast iofs! Jag fick medicin utskriven av läkaren. Den funkade. Jag var helt ok i näsan i ca 2 veckor.. Sen jag blev jag dunderförkyld och då kom täppan tillbaka.
Så gå till läkaren.. Det finns bra piller att få.