Inlägg från: Bidrottningen |Visa alla inlägg
  • Bidrottningen

graviditets snuva?

Zack o Bella skrev 2008-11-23 10:46:41 följande:
    med min första fick jag täppan de sista veckorna.. Mest på natten. Med min andra fick jag den i vecka 7 och var konstant dunertäppt i näsan till jag födde..
    Instämmer med Zack o Bella. Jag var också täppt hela graviditeten och är nu gravid igen i v. 9 och täppt i princip sedan jag plussade. Så jag räknar tyvärr med att vara mer eller mindre täppt i näsan hela denna graviditet också. Det är tydligen vääääldigt vanligt. Var och en får ju göra som den vill med behandling, men för mig så funkar tyvärr inget annat än "riktig" förkylningsnässpray. Alla typer av cortisonsprayer, allergisprayer och sånt de rekommenderar i första hand biter inte ett dugg på mig i alla fall. Så jag använder min Otrivin, men mkt sparsamt och bara en dutt i vardera näsborre till läggdags. Jag gjorde så även sist jag var gravid och har inte blivit ett dugg beroende. Nästäppan försvann i princip i samma sekund bebisen var ute och jag har knappt varit täppt de sista 1,5 åren förrän nu, när jag är gravid igen.

Huruvida man är gravidtäppt eller förkyld är ju givetvis inte lätt att veta. Själv brukar jag tänka så att är jag "bara" täppt i näsan så är det förmodligen graviditeten som ställer till det och är man mera snuvig, ont i halsen, hostig så är det väl en hederlig förkylning.
  • Bidrottningen
    Zack o Bella skrev 2008-11-23 20:45:35 följande:
    Ja jag hade också Otrivin! Men ett tips som faktiskt funka.. På dagarna så försökte jag använda barnnässpray. Det blev iaf LITE bättre.. Fast iofs! Jag fick medicin utskriven av läkaren. Den funkade. Jag var helt ok i näsan i ca 2 veckor.. Sen jag blev jag dunderförkyld och då kom täppan tillbaka.Så gå till läkaren.. Det finns bra piller att få.
    Hmmm, det låter intressant! Vad är det för piller du har fått? Jag har också gluttat på dotterns barnnässpray och tänkt göra som du om det blir allt för outhärdligt på dagarna . Men ännu så länge så håller jag mig borta från spray på dagarna. Berätta mer om medicinen och hur den funkar!
Svar på tråden graviditets snuva?