Mat på SAS
Tänkte bara höra om det är någonsom vet om man får ta med sig en macka eller så i handbagaget? Eller måste man köpa på SAS egna flyg??
Tänkte bara höra om det är någonsom vet om man får ta med sig en macka eller så i handbagaget? Eller måste man köpa på SAS egna flyg??
Du får ta med dig mat i handbagaget...bara det är inte flytande eller sås eftersom dom har 100 ml regeln fortfarande.
Eller så kan du handla nåt att äta/ dricka efter säkerhetskontrollen.
jA ALLTSÅ MAT I HANDBAGAGET ENL VAD OVANSTÅENDE SKREV FÅR DU JU TA MED DIG,
MEN DU FÅR INTE ÄTA PÅ PLANET NÅGOT DU INTE KÖPT PÅ PLANET, PGAV EV ALLREGISKA PERSONER Å HYGIENSKÄL (FLYGBOLAGET VILL TJÄNA PENGAR),
SAMMA REGLER HOS ALLA FLYGBOLAG.
DÄREMOT HAR JAG ALDRIG HÖRT ATT NÅGON SAGT NÅTT OM MAN TUGGAT PÅ EGEN MAT..
Vi brukar alltid ha me oss diverse, snask till barnen, frukt, dricka löper jag alltid efter konstollen då vattenflaskorna e större då till samma pris på planet för en mindre...
Aldrig heller blivit tillsagt..däremot sa de en gång att man inte fick äta nötter om man hade köpt d då det fanns allergiker på planet...
Tycker flygplansmaten e skit å i min enfald så tänker jag varje gång vi reser att d kan inte bli lika illa denna gången oxå..men jovisst..kanske har att göra me att jag beställer veg...I sommar blir d bara mat till kottarna...
oj det var inte meningen att skrika.
som tant greta säger så verkar det vara så att man nufår tugga i sig egen mat, tidigare när jag läst så har det funnits skriftligt att man inte får förtära medhavd matr å dryck, nu kollade jag å kan bara hitta att det står dryck å inget om maten..
men charter flyg får man iallafall fortfarande inte ha egen mat på. att man har lite favvo snacks för barnen brukar vara ok.