• Muckla

Karlstad BB - erfarenheter och tips?

Hej!

Ska såsmåningom här till Karlstad BB och vill veta allt som man kan behöva veta!! =)

Vad var bra/dåligt? Vad får man/får man inte?
    Bra tips/tankar och råd från er som varit där!!

Tacksam för allt ni vill dela med er av!!

• Svar på tråden Karlstad BB - erfarenheter och tips?
  • Malel

Hejsan
    Jag har ingen erfarenhet, än så länge. Men jag vet att det finns en tråd om detta, som jag tyvärr inte hittar nu.

Men bläddra bakåt i gravid forumet så kanske du hittar den.

• maye

hej
    jag födde en dotter där i oktober 06. jag tyckte att det var jättebra, fick en väldigt bra bm och sköterska. Om ni ska bo på familjehotellet så måste ni ta med allt från blöjor, mat och bindor till dig. jag hamnade på avd 11 (tror jag att det var) och vi hade tur som fick ett familjerum. Personalen var helt underbar, jag kommer åka dit nästa gång.

• Courage

Hejsvejs!
    Delar gärna med mig av min lilla erfarenhet(från 2006) av Karlstad BB. Var bara där i 1,5 timme innan dottern var född...
    Den BM jag hade var bra tycker jag, men det beror ju mycket på vem man får, och hur man vill ha det. Jag hade skrivit ner lite önskemål om förlossningen(bl.a föda upprätt+ att pappan skulle ta emot barnet)och de var noga med att uppfylla mina önskemål så gott det gick. När jag duschade efter förlossningen såg jag att de hade ett superfint stort badkar. Attans att jag inte hann använda det... Men det kanske du gör! Jag fick äppeljos att dricka på förlossningen. Vill man ha nåt annat får man ta med själv. Om man kan få nåt ätbart vet jag inte.En bra sak är att BM ringer upp en efter någon vecka och pratar om förlossningen, om det var något man funderade på efteråt.
    Lycka till!

• Courage

och du, se till att partnern har med sig badkläder, om ni nu skulle vara de lyckliga som får använda karet!!

• Muckla

Tack för svaren!

Men puffar lite till!!

• Muckla

Okej, låter ju bra!!

När har du BF då? Jag har den 26/12!

• Meria

Födde min son där julafton 2006. Har bara bra saker att säga om dem, trevlig personal och mysigt hotell. Synd att de tog bort Livets Träd dock... Sen var det väl EN barnmorska som jag inte riktigt klickade med, men sånt är ju lätt att be om en ny nästa gång. Var för feg...

Ska föda där snart igen, bf 10/12.

♥ Loke -06 & Lillebror v.39 ♥
  • memini

Jag har fått 2 barn på Karlstad BB, 2003 & 2008. Jag har ingenting att klaga på, men det beror ju även på vem man får som BM. Jag har aldrig haft samtal om förlossningen då BM båda gångerna skulle vara långlediga, typiskt. Annars så säger dom att man "ska" ha samtal med den BM som förlöste för att få svar på frågor man kan tänkas ha. 

Jag rekomenderar att gå på info träff/visning som finns på CSK där får man veta en del.
    En liten länk:

http://www.liv.se/Halsa-och-vard/Verksamheter-HoV/kvinnosjukvard/Foda-barn/Under-graviditeten/Visning/

ღ♥ Emma & Julia ♥ღ
  • EVIG LÄNGTAN

Nu så kan ni få en färsk uppdatering från mig Födde min son där nu den 11/12 personalen var helt underbar, blev bra bemött redan på telefon då jag ringde och berättade att vi var på väg in! När vi kom dit kom glad & trevlig personal och tog emot oss, finns ingenting att klaga på! Vi hamnade förståss i ett skiftbyte men det märktes inte av, den gamla personalen kom in & presenterade den nya som var lika trevliga, pratsamma, lätta osv
    Efter födseln hamnade vi dock på avd 11 pga att jagvar tvungen att sys på operation & hade långt blodvärde! Personalen där var oxå helt underbar, det var en sköterska tyvärr som vi inte kunde med, hon var inte alls lika trevlig som de andra! Denna var kort små grinig av sig det kändes väldigt tråkigt men vi träffade bara henne en dag av de 3½ vi var där!

Något ni funderar över bara ni frågar

• Muckla

Va kul att höra att det överlag var trevligt och lättsamt där!! Jag kan ju få åka dit när som helst!!

• Muckla

Just det, en av mina viktigaste funderingar - får man nåt ätbart/drickbart under tiden, eller måste man ta med själv?

• Meria

Nu har jag också en fräsch uppdatering, fick sonen 13/12. Återigen var det toppenpersonal på förlossningen, bortsett från en som (enligt vårt tycke) var lite väl ironisk i allt hon sa. Man kände att hon drev med en. Men vi sa till och efter det var hon som en ny person

Hamnade också på avdelning 11 för jag fick hjälp med sugklocka. I stort sett var det bra personal där också, men jag kände att man fick vara med själv och fråga mycket för de kom inte "automatiskt" som de gjorde på förlossningsavdelningen.

Muckla: Mamman blir servad, inte pappan. Jag fick dricka hela tiden och de frågade ofta om jag ville ha smörgås också.

EVIG LÄNGTAN: sågs vi kanske på 11:an då? Var där från 13-15/12

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
Svar på tråden Karlstad BB - erfarenheter och tips?