• Anonym (undrande)

Svart avföring?

Mår väl som jag förtjänar idag, men var på en grymt rolig 30-årsfest igår. Det bjöds på alkhol hela natten lång och fick i mig alldeles för mycket. Har en rejäl minneslucka på ca 1-2 timmar men mådde bra före och efter.

Idag har jag mått kasst, som ni förstår. Nu till min fråga, jag bajsade svart ?! Har aldrig gjort förut. Nån som vet vad det beror på? Blev jag alkoholförgiftad eller vad kan det vara? Är det farligt? Mår illa och är alldeles skakig, jag som aldrig brukar bli bakis annars.

Självklart vet jag att det inte är bra för kroppen att dricka så mycket så jag behöver inga predikningar om det ;)
    Blev lite orolig bara vad som hänt i kroppen när bajset är helt svart...

• Svar på tråden Svart avföring?
  • PennyJane

Drack du rödvin? I så fall är det det som kommer ut

• PixieApa

Bajset kan ju bli svart av en massa olika orsaker som inte alls är farligt. Blåbär gör ju bajset svart. Har du tex. druckit blåbärssoppa? Järn/järntabletter är en annan sak som gör att bajset blir svart

• PixieApa

Just det. Rödvin kan säkert också göra bajset svart

• Anonym

Rödvin gör skiten svart och kräkset rött. =)

Sen kan du ha ätit väldigt järnrik mat eller ätit järntabletter, då blir det också svart...

• Anonym

Vad åt du igår? Viss mat kan ju färga avföringen...
    Annars så tyder det på en blödning i mag-tarm kanalen.. .vilket man kan få av för mycket alkohol.. Ring till sjukvårdsupplysningen...

• Anonym

Det kan vara så att du har fått i dig mycket järn. När jag jobbade inom äldreomsorgen fick jag lära mig att visa mediciner me dmycket järn i kan ge svart bajs. Inget farligt!

• PennyJane

när jar partajar loss brukar bajset bli svart. Och jag gillar rödvin

Dock är jag gravid och småbarnsmamma så det var på den gamla goda tiden.

• Anonym (undrande)

vet inte om jag ska bli mer orolig eller inte nu, men jag drack typ bara rödvin igår. har inte ont i magen.

• Anonym (undrande)

Kanske är rödvinet då, det blev ju en hel del av den varan som sagt! usch vad jag mår pyton!

• LaFontaine

Anonym (undrande) skrev 2008-11-23 16:50:06 följande:

vet inte om jag ska bli mer orolig eller inte nu, men jag drack typ bara rödvin igår. har inte ont i magen.
    Då är det rödvinet! Precis som PennyJane gillar också jag rödvin och har således erfarenhet
  • PennyJane

Du behöver inte vara orolig.

• Anonym (undrande)

Tack så mycket för era svar!

Svar på tråden Svart avföring?