Hur stora är era barn i korr ålder?
Hej
Har en kille född 24+4. Han är är ganska liten fortfarande men frisk dock! Undrar hur stora era har vart i den åldern eller nån månad + el-. Han är nu 1år 5mån korr =)
Hej
Har en kille född 24+4. Han är är ganska liten fortfarande men frisk dock! Undrar hur stora era har vart i den åldern eller nån månad + el-. Han är nu 1år 5mån korr =)
JAg har tre barn, det yngsta EPT född v 27+1, de äldre fullgångna (födda i v 36+nånting och 37+nånting). Mitt yngsta är iofs bara 3 mån korr, men när jag jämför alla tre vid samma (korr-) ålder så är de förvånansvärt lika. Till och med så är min yngsta lite större än de båda fullgångna var vid samma tid. Intressant är att när jag sedan jämför mina båda äldsta vid tex 1 år, så skiljer det plötsligt över tre kilo (9 och 12,5)! Jag tror därför att det mer är en fråga om hur barnen är som individer än om de är prematura (förutsatt att de är friska för övrigt såklart), men jag får väl se hur lilltjejen utvecklas.
min son är född v. 24+2 och är bara 7 månader korrigerat, men har hela tiden varit ca 1 kg under "medel"...
Tyra är född i v.24+1, när hon var 16 månader korrigerat vägde hon 10445 gram och var 77 cm lång. Hur stor är din grabb då?
Min tjej föddes i v. 24+0 och är snart 10 månader korr. Hon väger 6,3 kg och är 67 cm lång.
Mina tvillingar födda v.24+3 som nu är 5 år gamla vägde 11 resp 10 kg och var 79 resp 77 cm då det var 1 år, 5 mån korr.
Idag väger de nästan 15 resp nästa 16 kg och är mellan 96-100 cm skulle jag tro. De har hela tiden legat mellan 1-2 kurvor under medel och är fortfarande små. I klädstorlek hade de 86/92 under en mkt lång tid och den större har precis börjat använda strlk 104 som väl eg. är för åldern 3-4 år.
Han väger 9kg nu skulle jag tro, har vart magsjuka en vecka här... Längden måste jag mäta igen för nu sviker minnet helt =) Ska till sjukan för kontroll nästa vecka och då är nog dietisten med å ser om han behöver ngt tillskott.
Minlille kille skulle varit född de 9 dec men kom den 9 september, 3 månader förtidigt. Idag är han vecka 38 och väger 3400g. Han följer kurvan på hur stor han skulle ha varit i magen. När han föddes vägde han 1080 men gick er till 980g.
freja född vecka 29+4 vägde 1480g då hon föddes 40 cm lång
5 månader och 2 veckor
3 månader korrigerad ålder vägde idag 5030 57,2 lång
Amadeus föddes planeradsnitt vecka 41+2 vägde 5810g och 62cm
3 Mån 8010g och 66,5cm