Adopterad och Gravid
Hej!
Söker andra adopterade som väntar. Vill gärna utbyta funderingar då jag inbillar mig att de kan skilja sig lite från gravida som vuxit upp med sina bio-föräldrar i närheten. Har varken sökt rötter eller gjort återresa men föreläst en del om att växa upp som adopterad och varit engagerad i olika grupper för vuxna adopterade.
Funderar lite kring min relation med min a-mamma. Är precis nygravid och vi har en jättebra relation men jag är rädd att såra henne om jag pratar "för mycket" om min graviditet. Hon har aldrig själv varit gravid och har vid tidigare tillfälle sagt att hon känt sorg över att inte ha fått skapa och bära sina barn. Att hon i vissa sammanhang känt sig utanför och lite mindre kvinnlig. Och ja, jag vet att jag låter som ett typiskt a-barn som tar ansvar och visar hänsyn på det sättet..men ändå..vill inte strö salt i hennes sår. Hon är min mamma och det är viktigt för mig att ha henne vid min sida under den här omtumlande tiden precis som hon följt allt annat viktigt som hänt mig i livet. Finns det någon som upplevt liknande?