• Viewsonic

Stor skillnad med varmluftsugn jämfört med "vanlig" ugn? Svar fort tack! =)

Stor skillnad med varmluftsugn jämfört med "vanlig" ugn? Svar fort tack! =)

Kompis som ska åka och köpa en beg. ugn utan och det är bra pris. Keramikhäll, 5 år. 1500:-.

• Svar på tråden Stor skillnad med varmluftsugn jämfört med "vanlig" ugn? Svar fort tack! =)
  • mimmi 1

egentligen inte... har man klarat sej utan varmluft innan, så gör man nog det framledes åxå...

ska man köpa varmluftsugn, så ska man välja en ugn, där man kan använda vanlig traditionell värme åxå. baka bullar i varmluft är ingen hit tex. dom blir torra o bleka.

men man kan laga olika maträtter samtidigt, om man vill, och det är ju bra, men å andra sidan har då jag aldrig gjort det...

Kan man kombinera varmluft o grill, så går det jättefort att gratinera tex, det går fortare att göra pomfrites,

men det är även en konst att laga mat i varmluftsugn. maten blir saftigare, och godare, om man inte har kört den för länge, då blir den torr...

Nu har jag väl snurrat till det ordentligt för dej?
    men jag tycker faktiskt både och om varmluft.
    Jag kan använda varmluft om jag vill, och vanligt om jag vill det, och jag tror jag använder båda lika mycket...men aldrig varmluft till bkaning då....

• gravid74

TYcker att det är bra med varmluftsugn om man behöver ha två saker i ugnen samtidigt. Man kan grädda två plåtar samtidigt t ex.

~Mamma till Axel ~
  • 4 barnsmamsen

Jag är inte kompis med min varmluftsugn... Gjorde två formar flygande Jacob inför ett kalas och tyckte det var hur smidigt som helst att ha båda i ugnen samtidigt på varmluft. Vad hände? Dom torkade ut totalt trots att jag hade MYCKET gräddblandning i. Nej, heja vanlig ugn, jag väljer alltid vanlig ugnsvärme och inte varmluft längre!

• Viewsonic

Vi åkte och köpte den och kompisen prutade. Fick den för 1000:-... fem år gammal och fräsch. Den blev varm jättesnabbt, både plattorna och ugnen.

Tack alla!

Svar på tråden Stor skillnad med varmluftsugn jämfört med "vanlig" ugn? Svar fort tack! =)