• S72

Icas våtservetter!

Nån som vet nåt om dessa? Med aloevera i! Köpte dessa och fy vad mycket parfym det luktar Vet inte om jag vill använda dessa...

• Svar på tråden Icas våtservetter!
  • melles mamma

idag vet vi ju att våtservettar kan vara/är skadligt för den lilla kroppen och det finns ju bra alternativ. VATTEN

• nina1

Jag använder Icas parfymfria, funkar utmärkt för oss.

• soraya

Mitt bästa tips - med vanliga frottelappar blötta i varmt vatten slipper du såväl parfym som skadliga ämnen.

På utflykter tar du med dig en påse med redan fuktade frotte- eller papperstvättlappar eller helt enkelt bitar av ett bra, slitstarkt hushållspapper. (Du kan ha lite olja i "blötläggningsvattnet" om du vill.)

• kornelia

jag använder våtservetter när vi e på stan lr borta hos folk....smidigt! hemma vatten o ev babyolja!

• k ron04

Använde Icas parfymfria m aloe vera ett bra tag från första början (faktiskt barnskötaren på Sös (neo) som själv använde den på sitt barn o rekommendera den) men har nu bytt till Hemköps parfymfria (kostar bara 14 kr) dels för att jag tyckte att Icas var lite väl blöta och sen så är de här billigare och minst lika bra om inte bättre!

• Gumlan

aldrig fattat vad man använder parfymerade servetter till?? Inte torkar man väl barn i rumpan/ansiktet och så med det??

• Zophia

I Vi Föräldrar fanns det ett test på just våtservetter, endast Coop Forum/Konsums våtservetter var utan farliga kemikalier...numera köper vi endast dem.

• Vilja78

S72: Vi slutade använda våtservetter eftersom jag tycker de stinker parfym och känns helt onaturligt. Istället köper jag nu torra servetter som jag sprejjar våta med vatten från en sprayflaska på skötbordet. Fattar inte varför jag inte gjorde det från början! Superenkelt och mycket naturligare!

Svar på tråden Icas våtservetter!