• Venga

blå-lila och svullet tandkött!!!

Jag har en fundering kring min sons tandkött. Uppe på sidorna så har hans tandkött svullnat upp och är blå-lila. Han har sedan tidigare åtta tänder och i förrgår kom hans nionde tand. Det verkar klia ganska mycket i munnen också, han vill hela tiden bita på något eller ha fingrarna i munnen.

När era barn fick sina sidotänder, var tandköttet svullet och blå-lila. Jag tycker att det ser konstigt ut och han har aldrig fått så när han fått sina andra tänder. Ska det vara så eller ska jag vara orolig?

• Svar på tråden blå-lila och svullet tandkött!!!
  • Venga

Puffar lite, ingen som känner igen sig?

• Venga

Testar idag igen. Är det ingen som har sett detta förut. Hm, ska jag oroa mig?

• LKH

Hej Venga!

Vill bara tala om att min ena tvillingkille fick som en blå-lila bulle i underkäken, redan
    då han var 3,5 månad. På BVC sa dom att de trodde att han slagit i nappen, men jag själv trodde nog att det kanske mer lutade åt att det var tänder på G. Men det var lite väl tidigt, tyckte man. Men, men... mycket riktigt så dök där upp tänder!

• Venga

Hej LKH

Tack för ditt svar! Det var som jag anade tänder på gång. Nu har det stuckit fram en bit av en stor kindtand och svullnaden och det blålila är nästan borta på ena sidan. På andra sidan har tanden inte kommit fram så där är det fortfarande svullet men ganska normal färg numera.

• Fridolin

Japp, dottern var blålila i överkäken innan övertänderna kom.Först trodde vi hon hade slagit i nåt eller klämt sig eller så,men sen kom tänderna och det blåa försvann

Svar på tråden blå-lila och svullet tandkött!!!