• Brunnsbo

problem med tupperware ostkupa

köpte tupperwares ostkupa som skulle vara så himla bra.
    har själv kört med plastpåsar innan och där kan ju osten bli lite trist efter ett tag.

tyckte denna verka kanon och trevligare att servera ifrån.

nu är det så att osten möglar i kanten nästan direkt - och osten torkar utifrån och in.

försökte reklamera till tupperware men de hade inte haft några reklamationer på denna och ville inte alls ta tillbaks den.

är det någon som känner igen detta problemet?
    har ju hört att de ska vara så hjälpsamma med varor som det är fel på.

ska man inte kunna ha osten i kupan i några veckor åtminstone?

• Svar på tråden problem med tupperware ostkupa
  • Petris o Limpan

Har en som jag e helnöjd me. Du har inte råkat ha sönder den tunna plast hinnan som e vid hålen på den lösa delen.

• Brunnsbo

nej har diskat den jätteförsiktigt - förhand.

det blir kondens på locket direkt.
    får du det på din?

• Teskedsmamman

Jag har den stora kupan och inte ens med en ensam liten ost i mitten så blir det så som på din...

Kolla "plasten" över hålen, låter onekligen som du har hål i den.... Jag har en kompis som säljer, jag kan fråga henne....

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Petris o Limpan
    Brunnsbo skrev 2008-11-24 22:52:43 följande:
    nej har diskat den jätteförsiktigt - förhand.det blir kondens på locket direkt.får du det på din?
    Har aldrig fått kondens.
  • Twilight

Jag har en sån och har aldrig kunnat ha ost i den. När jag tänker efter sa hon som sålde något om kondens, att det lätt blev och man kunde göra något för att förhindra det, men fan om jag kommer ihåg vad det var. Tupperware är mest skit tycker jag, det enda jag är nöjd med är frukt/grönsaksskalaren

♥Familjen♥
  • SVejsan

I dagsläget har nog Tupperware som "innovator" spelat ut sin roll.

Intressant att de nekar till att du får reklamera den. BADWILL till dom... Med plastbitar så överprissatta så borde det inte vara något problem... Och nu har de genom sin snålhet fått åtskilliga till bli skeptiska, och troligen ändå mer försiktiga att köpa svindyra plastprodukter.
    (du lade ju upp denna tråd här; grattis Tupperware!)

Och det är ytterligare intressant att de inte har fått några reklamationer, kan det möjligen vara såsom i ditt fall att de neka ta emot några, med hänvisning samma förklaring som du fått.

Nja, lika bra att köpa nonameprodukter...

• Totten81

Jag har den stora ostkupan och är inte alls nöjd med den... Osten möglar eller torkar rätt fort, men kondens i den slipper jag iaf... Har enligt säljarens rekomendationer prövat att placera den på en annan höjd i kylen, men det gör ingen skillnad.
    Tydligen så är det ett fåtal av deras ostkupar som har varit "dåliga" så jag fick byta ut min, men det var samma skit med nästa för mig... Så nu står min längst in i ett skåp o samlar damm, funderar möjligtvis på att använda den som stjärtlapp i vinter...
    Kräv av din säljare att få byta ut den när den inte uppfyller det som var sagt om den...

• Brunnsbo

Bra att det hänt andra också - enligt tupperware har detta aldrig hänt och absolut enligt dom var det inget fel på min...

Sist så skrev jag upp vilket datum jag la i osten i kupan och vilket "bäst före datum" osten hade.
    efter 2 veckor fick jag kasta osten.

ska den inte hålla längre än så?

vilken grej att hänga upp sig på kanske ngn tycker - men är ju skit trist att köpa dyra burkar om dom ändå inte funkar.

ja den passar nog bättre som stjärtlapp!

nu åker den in i "damm-skåpet".

• Torbjörn

Jag har haft problemet . så jag uppfan en ostcupa som är tät och stapelbar med piggar i så man behöver inte holla i osten när man skär den med hyveln och den går att hyvla ner så den blir ´tunn och fin . jag har haft osten i den i flera veckor och den varken möglar eller torkar den kommer ut på marknaden nån gång efter nyår . men den fins att titta på på min webbsida från i morgon. www. easycheese.se välkomna

• ost

Jag har också problem med tupperwares ostkupa den lilla varianten. osten torkar på mindre än en vecka.
    o jag har inga hål med tunn plast överhuvud taget på min kupa.

Svar på tråden problem med tupperware ostkupa