• Vandra

Känns som jag magen ska sprängas

Hej!
    Idag har magen varit megaspänd hela dan. Stenhård helt enkelt. Det känns som den kan explodera vilken sekund som helst. Vad kan man göra? Är i v. 30. Naveln är blå och har börjat "kika ut". Det gör ont när jag har kläder som nöter mot naveln också.
    Är det någon mer som har denna erfarenhet?
    Tacksam för svar.
    Kramar till er alla

• Svar på tråden Känns som jag magen ska sprängas
  • uno

Min mage har också kännts så där i omgångar när bebisen har växt och inte huden hinner med och så har det kliat i huden. Har smörjt med mandelolja + bodylotion två ggr om dagen, badade så länge som jag fick plats i badkaret och så försökt med hjälp av kuddar att hitta ställningar sittande eller liggande som avlastar. Genom att vagga magen (gående eller liggande) och "klia" på den så har bebisen flyttat på sig och då spänner det mindre. Vår bebis vände sig fram och tillbaka från säte till huvud flera ggr v 30-32 och då var det trångt i magen. Sen ställde den sig på huvudet och då blev det lugnare igen.

• felician

Så tycker jag det känns vissa dagar, den känns liksom som en stor uppblåst ballong. När jag skulle förklara det för min man sa jag att det är som om man spänner ut magen allt vad man kan och sen går runt så en hel dag utan att kunna slappna av. Jag är nu i v 32 och det har varit så till och från några veckor. Kanske bebisen växer i omgångar?

Svar på tråden Känns som jag magen ska sprängas