Inlägg från: mejja75 |Visa alla inlägg
  • mejja75

    ~*~30+ som fick barn i oktober 06, del 7~*~

    Nollan: Visst är det häftigt när man märker att de börjar fantisera. Farfar i gröten så himla härligt
    Tycker absolut att du ska låta Félix fortsätta vara hos dagmamman. Tycker det verkar vara en drömtillvaro för honom. Han får vara hemma mycket med mamma och lillebror och får samtidigt leka och samspela med andra barn hos dagmamman.

    Snarko: Nästa fredag ska sambon på en tredje intervju hos samma företag, så nu står det nog bara mellan honom och en till. Hoppas verkligen att han får det, framförallt för hans skull för det verkar vara ett superkul jobb och så för min skull så jag får flytta tillbaka Bebisverkstan går det däremot inte lika framåt med. Hoppades verkligen på denna månaden, men icke sa nicke

    1tu3: Stackars er som är förkylda igen! Peppar peppar men här är vi friska och krya och Thea har snart varit på dagis TVÅ hela veckor.

  • mejja75

    Snarko: Nej shit vad trist *kramar om*

    Är hemma idag med Thea, hon är febrig (dock lindrig) och dunderförkyld. Något som drabbat hela familjen, snyt snyt. Jag åkte dessutom på nån form av magsjuka natten till i lördags och låg däckad hela lördagen, sen kom halsont och förkylning i söndags. Kul helg...

    Kan inte påstå att jag fått så himla mycket julkänsla än. Fick upp stjärnor och stakar i söndags och ett par julgardiner i köket idag. Mer än så har det inte blivit. Brukar inte pynta förrän strax innan jul och knappt då heller eftersom vi aldrig är hemma på julen.

    Vi bytte från spjälsäng till växasäng för några veckor sen. Thea har aldrig protesterat till spjälisen och aldrig försökt klättra ur men vi kände att hon helt enkelt var för stor för den. Hon sover så himla bra i sin nya säng och hon klättar glatt upp i den när hon ska gå och lägga sig. Men hon fattar inte att hon kan kliva ur den själv när vi inte är där. Om hon vaknar på natten går hon inte upp själv, inte heller på morgonen utan då väntar hon tills vi kommer in till henne - då kliver hon ur själv. Skumt.

  • mejja75

    God morgon tjejer

    Nollan: Uh, det där lät inte kul. Är så glad att jag sluppit problem med mina visdomständer. Hoppas det är bättre idag.

    Det är ju ingen rolig period den här första riktiga trotsen. Tror inte heller på det där med att vara auktoritär och vara den som bestämmer, sambon är lite sådan. Tycker att han ibland kan bli lite för arg för småsaker som Thea gör, tror inte det är rätt taktik utan det gäller att välja sina konflikter istället.

    Snarkor: Vi vet inte riktigt hur det blir med flytt. Antingen blir det Stockholm eller hem till Småland igen. Sambon har ett jobb på gång där, vi får se hur det blir. Toklängtar ju tillbaka till huvudstan, men samtidigt skulle det vara skönt att flytta tillbaka till min hemstad.

    Vi åker till Växjö redan på lördagen och så stannar vi hos mina föräldrar till juldagen. Sen åker vi till Vetlanda och firar med Jonas familj på juldagen och så stannar vi där ett par dagar. Vi ska tillbaka och jobba i mellandagarna, men sen blir det nyårsfirande i Vetlanda. Så det blir lite farande... men trevligt

    Idag åker vi till Theas faster i Köpenhamn och går på tivolis julmarknad. Ska bli supermysigt

  • mejja75

    Snarko: Mmm knäck vad gott Är den som står för julgodiset i vår familj, vet inte varför det blivit så. Tänkte fixa det när vi kommer till mina föräldrar i helgen.

    Thea är också helsåld på karuseller. Vi var ju på julmarknaden på tivoli i Köpenhamn i söndags och det var en riktig höjdare trots att det var tokmycket folk. Thea åkte karuseller och tyckte det var superkul och hon fick dessutom träffa en riktig tomte som hon till råga på allt inte var ett dugg rädd för utan hon hoppade upp i hans släde utan knot. Hon är ju annars lite smygis för de flesta främmande.

    Nu är vi hemma för Thea är sjuk - IGEN! Det var inte två veckor sen sist Denna gången har hon åkt på en riktig omgång med hög feber. Igår kväll var hon uppe på 40,4 stackarn. Idag på förmiddagen var hon rätt pigg och lekte en del och jag fick i henne lite joggi, men nu börjar den stiga upp mot 40 igen. Men det är konstigt vilken hög feber de klarar av och ändå vara rätt pigga. Hade flunsan med 40 graders feber strax innan jul förra året och jag var helt borta...

  • mejja75

    Hej hej mina vänner!
    Kikar bara in lite snabbt i tråden.
    Jobbade igår och idag, sen är det dags att vara lite ledig igen
    Vi hade en superskön jul. Det enda var att Thea inte frisknade till ordentligt förrän dagen innan julafton. Hon hade 40 graders feber från tisdagen till lördagen. Pratade med vc och tydligen var det en ordentlig virusinfektion som gick runt på barnen där vi bor. Men nu är hon som sagt var pigg och kry igen.
    Nu ska jag snart packa ihop mig här på jobbet, skynda hem och packa iordning lite sen åker vi till Vetlanda och firar nyår.

    Gott nytt år!!!!!!

  • mejja75

    Kul att se dig igen teasa

    Annelitan: Vi har investerat i en digital systemkamera. Kostade iofs rätt mycket, men jesus vilka bra bilder det blir.

    Vi går på friskis och svettis familjegympa på lördagarna i skolans gympasal. Kul tycker både Thea och jag

    Thea har feber igen Blir tokig! En kompis till mig sa att de kan bli mer infektionskänsliga när de håller på och får tänder och just nu är Theas kindtänder på väg upp. Undrar om det kan ligga något i det, vad tror ni?

  • mejja75

    Snarko: Tack för solen, här är det grått grått grått idag...
    Hur går det förresten med jobb för dig?

    Var på vc med Thea igår, hon hostar ju så in i bänken särskilt på nätterna. Läkaren trodde hon hade falsk krupp. Sen var hennes snabbsänka hög vilket tyder på en bakterieinfektion, så nu äter hon pencillin. Nu borde hon väl hålla sig frisk ett tag!

  • mejja75

    Åh, vad skönt det är med fredag!!!! Älskar fredageftermiddagar, det är absolut den bästa tiden på hela veckan

    Theas nya favorit är att "baka med pärlor" som hon säger eller lägga pärlplattor som det heter bland oss andra. Har tagit hem maxipärlor från jobbet, superbra för små händer.

    Igår avslutade vi pencillinkuren och när nu jag hämtat henne från dagis har hon 39 graders feber igen. Blir heltokig på dessa förbaskade baciller
    Men hon är pigg ändå tycker jag. Satt och tjoade och sjöng hela vägen hem från affären. Hon sjöng "Jungfru jungfru skär" och i hennes version heter det "Andersson å Pettersson å Långstrump å ja"

  • mejja75

    Snarko: Krya på dig Nej, det är inget kul att var arbetslös. Jag hade inget jobb under det året vi bodde uppe i Norrland, trist som tusan. Men vad städat vi hade det hemma och rackarns var vältränad jag var!

    Nollan: Mysigt med längdskidor, det kan längta efter att få åka. Här nere har vi ingen snö överhuvutaget, Thea har inte ens någon pulka.

    Annars är jag mest frustrerad över att vi inte lyckas med syskonverkstan. Thea kom till på försök nr 2, medans vi nu försökt i ett halvår utan resultat. Vet att det inte är lång tid alls, men ändå!

    Men vår lilla fröken har de senaste dagarna varit på ett strålande humör. Pigg och glad, inte gnällig och grinig och trilsk som hon varit de sista veckorna. Så nu är hon inte ute till försälning på blocket längre

  • mejja75

    Nollan: Jodå, här körs det med äl-stickor, men det vill sig ändå inte än... Har börjat käka rosenrot igen, gjorde det när jag blev gravid med Thea och inbillar mig att det kanske kan funka igen.

    bussig: Det är läskigt med såna febertoppar, Thea har ju varit uppe på 40,5 ett par gånger och då vill jag inte lämna henne för en sekund. Vill ha henne i sängen hos oss och helst inte lämna henne en sekund. Skönt att han är piggare nu!

    Usch ja vilket trist väder vi har. Vill ha vår nu, inte massa regn och snålblåst. Vi bor ju dessutom i ett riktigt blåshål och den här fuktiga kylan har ju en förmåga att krypa in under kläderna.

  • mejja75

    Snarko: Kul med intervju, håller tummarna

    Stackars alla sjuklingar i tråden, krya på er! Själv har jag varit på jobbet 3 veckor i streck utan nån vab-dag. Tjoho, måste vara nån sorts rekord
    Imorgon är Theas dagis stängt, så jag ska bara jobba fram till lunch. Sambon är hemma på förmiddagen, skönt med halvdag.

  • mejja75

    Kikar bara in lite snabbt och visar att jag lever Iofs är det ganska knappt eftersom jag är grymt förkyld. Får läsa ikapp imorgon och kommentera lite för nu ska gå och knyta mig.

  • mejja75

    Snarko: Jag blivit på usel på att göra inlägg, däremot är jag ofta inne och läser vad ni andra skrivit, tänker på att skriva något men så kommer något i vägen...
    Finns också på facebook, men jag är nästan aldrig inne...

    Annelitan: Tycker inte det lät fånigt, men visst man vill ju inte ha sina ord förvrängda, journalister har ju en benägenhet att göra det...

    Bussig: Hoppas verkligen inte att ni behöver flytta. Det kanske bara handlar om en tillfällig renovering, att ha en förskola i ett mögelskadat hus är ju inte heller någon höjdare.

    1 tu 3: Vi funderar också att hitta på något med Thea imorgon, är rätt dåliga på det. Det brukar mest bli lekplatsen och sandlådan i trädgården. För henne spelar det kanske inte så stor roll, men det är ju inte sååå kul för en annan.
    Vi är väl lite inne på någon form av "lekland", kan tycka de är lite överreklamerade men hon gillade det senast vi var där (iofs snart ett år sen). Bio har jag också varit inne på och så simhallen. Tror i alla fall att det får bli en inneaktivitet, vädret är bara så trist här nere.

  • mejja75

    Annelitan: Vi bor ju nere i skåne och här finns det inte en gnutta snö. Så det går alldeles utmärkt för Thea att sitta i sandlådan och gräva. Stackarn hon har inte åkt pulka någon gång i sitt liv än. Men förhoppningsvis flyttar vi en aning norrut, bara 20 mil men där är det ialla fall mer vinter än det blir här.

  • mejja75

    Nollan: Usch ja, visst är det läskigt med bränderna.
    Tror som bussig att det är bra att prata mycket om det, kanske visa bilder "hit ska mamma åka", poängtera att pappa och lillebror ska vara hemma hos honom och att du snart kommer hem igen.

    Snarko: Men vilken liten otursfågel du är, stackare!

    Åh, idag när jag hämtade Thea hörde jag fåglar som kvittrade. Det har ju varit knäpptyst ett par månader, men det ser jag alltid som ett mycket tidigt vårtecken.
    Nu är det dags att hoppa i sängen!

  • mejja75

    Är hemma och vab:ar idag. Thea hade hög feber i natt, men än så länge är hon i stort sett feberfri idag. Hon hostar däremot så in i norden. När hon vaknade inatt var hon så febervimsig. Hon sa så mycket tosiga saker, "Titta där är ett lejon, han har inga glasögon. Dom är sönder då får man ta tejp" och "Vad gör han mamma. Åker han buss med prins bus pappa?".

    Snarko: Idag är väl dagen med stort D? Ger dig en rejäl lyckospark

    Nollan: Vilka kap du måste gjort! Det är så himla kul att få shoppa loss ibland

    Själv handlade jag massa kläder till Thea igår. Hon växer ju så det knakar.
    Vad har era kids för storlek nu? Thea måste ha 98 i tröjor, men det är oftast för stort i byxor de är alltid för långa...

  • mejja75

    Daimis: Kul att se dig igen Har undrat lite över vart du tagit vägen...

    Snarko: Duktig Ella Vi har också haft värsta happeningen här idag, Thea har kissat på toaletten för första gången!

    Lilla fröken är fortfarande uppe fastän klockan börjar dra sig mot nio. Hon sov sent idag, trodde inte hon skulle sova på dagen alls eftersom hon inte alltid gör det nu på helgerna. Men att döma av gnällhetsfaktorn så dröjer det nog inte länge förrän det är dags att hoppa i säng...

  • mejja75

    Daimis: Vi har lämnat funderingsstadiet och påbörjat tillverkningen, men det går trögt. Har försökt få till ett syskon sen i augusti, men än har det inte blivit nåt

    Snarko: 5 min till jobbet är ju inte vara helt fel! Jag har iofs bara ca 20 min med bil, men gud vad skönt det skulle vara om man kunde gå till jobbet istället eller i alla fall cykla...

    Thea piggade på sig snabbt efter febertoppen i förra veckan, men nu är på väg att bli sjuk igen... Hon har iskalla händer och är varm på huvudet, när hon har det har hon alltid feber. Fick lära mig av en sköterska när Thea låg på sjukhus att om händerna är kalla är febern på väg upp och när de är varma är den på väg ner.

    Hmmm tog precis febern 38,7... det är ju iofs inte så mycket feber men, tänk så rätt man kan ha.

  • mejja75

    Skönt att höra att vi inte är de enda som har en egensinnig 2-åring Försöker vara tydlig och sätta gränser men vissa grejor är det ju inte ens värt att fajtas om. Vissa saker är ju nödvändiga som t.ex tandborstningen, men vill hon hellre ha det gröna glaset när jag satt fram det blåa kan jag lika gärna byta istället för att hela middagen blir förstörd...

    Vi har bokat en veckas semester till Turkiet sista veckan i april. Ska bli såååå sköööönt!!! All inclusive, precis vid havet (blir nog inte mycket bad eftersom det fortfarande är kallt i vattnet då, men ändå) och massa pooler

Svar på tråden ~*~30+ som fick barn i oktober 06, del 7~*~