Jag känner igen vad du skriver, bara att jag har det sådär värst på vänstra sidan! Det blir bara värre och värre, jag försöker röra på mig och när jag rör mig lite lagomt och lagom fart så känns det lite bättre men aldrig bra. Jag har konstant ont nu varje dag!
Värst är det när man ska försöka sitta stilla på t.ex en köksstol, det går inte långa tiden före det strålar och värker så mycket att jag inte kan sitta kvar och när jag ställer mig upp då så kan jag nästan inte gå, men om jag tvingar mig gå lite försiktigt så kan det släppa lite - nästan jämt värst direkt efter jag suttit!
När jag sitter i soffan måste jag alltid ha kudde bakom ryggen eftersom det gör konstant ont nederst i ryggslutet (och jag har aldrig tidigare haft några ryggbesvär) och ibland strålar det till ner mellan benen på mig, riktigt hugger till!
Jag tror jag har foglossning, har prövat stödbälte vilket hjälper i korta stunder men inte i längre (hjälper max 2 timmar), jag har stödstrumpor och inläggssulor i skorna för att underlätta lite! Jag ska till BM idag och höra vad hon har att säga.
T.om på nätterna när jag ska sova så gör det ju ont, alltså när jag ligger, så jag sover med dubbla kuddar samt kudde under ryggen. Ska skriva här vad min BM sa sen!
Stjäärnklart skrev 2008-11-29 07:23:49 följande:
hej yvonne81 jag har inte en aning om vad det är jag har, får reda på det på måndag. men det gör fruktansvärt ont ilar o strålar mest i den högra skinkan ut i höften och nu har det börjat gå ner i benet med. det ömmar nere runt svanskotan åxå. det gör som sagt så ont ibland att man inte ens kan gå! upptäckte igår när jag skulle gå till affären att det strålade rejält från blygdbenet och uppåt.. är det NÅGON som har något övnings-tips på vad man kan göra för att lindra???