• Disas mamma

La Fabulös Traude - est. in 2006

Glamour
    Matporr
    Vin
    Snacks i allmännhet - ostbågar i synnerhet
    Småbarn
    Litteratur

Här softar ett gäng sköna och smarta damer:
    Disas mamma
    Doudoune
    Cicia
    Glennglenn
    Bellan
    Mamma Kulta
    Karinski

Tråden är död - Länge leve La Traude!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 11:11
    Vojne, vojne. Jag glömde allas vår Magenta i presentationen. Jag hoppas att jag i min förvirring inte glömt någon annan.

• Svar på tråden La Fabulös Traude - est. in 2006
  • Disas mamma

Så mina sköna bönor! Komsikomsi till nya tråden.

Jag har inboxat alla länken så jag hoppas att alla hittar hit.

• glennglenn

Phu! Skönt! Jag har väntat hela dagen på en ny tråd. Jag ville ju inte vara den som startade en ny tråd eftersom jag gjorde det förra gången.

Jag är hemma med hostig Elsa och vi kommer inte ut på vägarna. Jag jobbar samtidigt som jag håller igång en brasa med surved, samtidigt som jag försöker tillgodose Elsas behov av underhållning. Nu sover hon. Jag är stressad.

Känner mig faktiskt riktigt ledsen över jobbet idag. Jag är trött på att gå upp varje morgon och känna mig på väg till ett slagfält. Jag får så många förvirrade mail från folk som inte pratar med varandra idag och en hel del otrevliga tilltal så fort man ifrågasätter något eller ber någon förtydliga. Jag hittade faktiskt ett jobb att söka idag, men det kanske är lite för tidigt.

Hej hej Ärla Minou!! Glad

• Disas mamma

Hej GG!

Hur är det med lilla Elsa idag? Är det "bara" hostan kvar? Sök det där jobbet, det kan inte skada. Varför är det sådan dålig stämning tror du? Det måste ju bottna i något känns det som.

• glennglenn

Ja, jag antar att alla är lika frustrerade som jag över otydliga direktiv och osynlig ledning. Inte på kommunikationsavdelningen alltså utan på den andra avdelningen. Ingen agenda på avdelningsmöten, ofta inställda avdelningsmöten för att ingen är där, dålig framförhållning med saker som ska göras, dålig kommunikation osv.

Elsa har hostat en massa inatt och ingen av oss har sovit speciellt bra. Hon är ömsom varm och hängig och ömsom som vanligt. T åkte iväg klockan två inatt för att röja snö och har fortfarande inte kommit hem.

• glennglenn

Nu ringde T äntligen och sa att han var på väg hem. Glad

Jag har faktiskt knappt sovit någonting inatt. Det är nog därför också som jag känner mig nere. Man kan liksom inte tackla alla problem när man är för trött.

• Doudoune

Jag finns fortfarande! Hav förströstan! Mitt ego är det i alla fall inget fel på...och inte på min aptit heller. Eva sov tidig siesta så jag passade på att laga en gladporrigt god citronkola, en fusk-Pissaladière och en improviserad paj/ugnsomelett. Buähh...Pissaladière är en lökpajpizza från Nice med sardeller och svarta oliver samt lite örter. Den bakas på pizzadeg men nu hade jag pajdel i frysen som jag försöker tömma, så det hela blev en ganska flottig kreation. Men God almighty vad gott det var. Nu känns det som att jag behöver en rullator...

• Disas mamma

*Dreglar över tangenterna* Åh, vad gott det låter DD! Hur mår lilla Eva idag?

Jag känner mig också rätt deppig över jobbet idag. Jag har inte alls mycket att göra, så allt jag gör tar jag jättelång tid på mig med så jag är egentligen sjukt ineffektiv. Jag känner mig mest som en börda för företaget och min chef och hade önskat att jag bara kunde sluta med en gång. Men det kan jag ju inte så det är bara att fortsätta.

Jag har en Daim i väskan som pockar på min uppmärksamhet.

Svar på tråden La Fabulös Traude - est. in 2006