Stor mage i v 12? tvillingmage? (liiite långt)
Jag är i v12 (11+1) och i går "tvingades" jag berätta för alla här på jobbet att jag är gravid, för att det syns så himla tydligt! Alla hade redan listat ut det! Själv tycker jag inte att magen är SÅ himlans stor, men vad har jag att jämföra med liksom???? Är ju första barnet jag bär på. Mina vanliga byxor kunde jag inte knäppa i v 8 ungefär (tack gud för gummiband hihi).
Är min mage onormalt stor eller vad? Börjar undra om jag kanske är längre gången än vad jag tror? Men hur skulle det hänga ihop ? Mensen som var före den senaste (fattar ni?) var rejält försenad, 10 dagar, och jag hade en massa grav-symptom redan då som jag nu i efterhand "vet" var "skengravtecken" typ. Jag blödde normalt, ganska lite, brukar inte ha särskilt riklig mens annars heller så......
Efter o några dagar före att jag testat mig positiv hade jag symptomer igen, illamående osv........ Så det enda riktiga är ju att jag belv gravid så som jag alltid räknat ut o är i v 12 som jag redan sagt!
Kanske det är tvillingar? Blir magen så här stor så här tidigt då?
Så många tankar min stora mage har satt igång hos mig, någon som känner igen sig??? Min mammas mage började inte synas förrens i v 22 ungefär, och det finns även tvillingar på min pappas sida........ om nu det skulle spela någon roll........
Tacksam för svar, råd eller vad som helst.........
/Ida