• mymlis

Stor mage i v 12? tvillingmage? (liiite långt)

Här är en till med samma "problem". Min mage går verkligen inte att dölja, är också i vecka 12 (11+3). Om jag räknat enligt senaste mens så stmmer nämligen den uträkningen, men mitt dilemma är att senaste mens var jätte konstig. Dessutom var cykeln före senaste mens jätte lång, 40 dagar. Jag minns att jag testa då jag borde fått mens, men det visa negativt, men jag gjorde sedan inga fler test. Minns inte heller att jag skulle ha haft några symptom före jag testa positivt i mitten av mars. Har också börjat fundera på ifall det finns två knytten i magen, men varken min man eller jag har tvillingar i släkten, men det behöver man ju nödvändigtvis inte heller ha. Har nog varit på inskrivningen men där så undersökte hon mej inte desto mera. Om en vecka ska jag på VUL och då blir jag ju klokare, men kan inte mer dölja vad det är frågan om. Alla på jobbet vet, mina vänner vet. De som jag sällan träffar vet inte ännu, men nästa gång vi ses, så läör det nog veta Mina vanliga byxor har nog åkt längst in i skåpet och det är bara mammabyxör som gäller för mej. Skönt att höra att det finns fler med stor mage i tidigt skede. Visst är vi alla olika och man kan ju inte jämföra två graviditeter, men man undrar ju själv över sin mage!!

Svar på tråden Stor mage i v 12? tvillingmage? (liiite långt)