• Gravid 89

Bleka henna-färgat hår? Någon som har gjort?

Hej! Jag har färgat mitt hår svart med henna ganska länge, min vanliga hårfärg är guld-brun och det finns en hårfärg som ger exakt samma färg (men det är vanlig hårfärg). Har hört att det ska vara lite besvärligt att bleka henna-färgat hår, men om jag vill ha min vanliga hårfärg, hur ska jag färga till den?

Någon som har gjort det? Om det är för krångligt så väntar jag bara på att håret ska växa. Vet att det går att bleka hennahår! Tack i af alla som svarar...

• Svar på tråden Bleka henna-färgat hår? Någon som har gjort?
  • Lady Dahmer

eftersom att äkta henna bara kan vara röd så är din henna blandat med nåt. är det bara indigo så kör på... men är det metaller i så kan du sabba håret.

sen beror det på vad för färg du vill ha. bleker man henna så blir det mkt röda pigment kvar.

• Gravid 89

Lady Dahmer skrev 2008-11-25 18:38:10 följande:

eftersom att äkta henna bara kan vara röd så är din henna blandat med nåt. är det bara indigo så kör på... men är det metaller i så kan du sabba håret.
    sen beror det på vad för färg du vill ha. bleker man henna så blir det mkt röda pigment kvar.
    Tror det finns metaller i min! I sf får jag vänta på att det växer ut
  • L2K

Jag hennafärgade håret i tonåren och blonderade ovanpå det. Det blev knallorange!!!

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och Emilia -07
  • Lady Dahmer
    L2K skrev 2008-11-25 18:41:10 följande:
    Jag hennafärgade håret i tonåren och blonderade ovanpå det. Det blev knallorange!!!
    japp. det är det som händer, i LOVE it!
  • Gravid 89
    L2K skrev 2008-11-25 18:41:10 följande:
    Ja, det brukar ju bli så... det är ju mycket pigment i svart hennafärg! Hur många ggr färgade du håret med henna innan du blonderade det?

Vad gjorde du sen när det blev orange? hihihi...
  • L2K
    Lady Dahmer skrev 2008-11-25 18:42:17 följande:
    japp. det är det som händer, i LOVE it!
    Det gjorde jag med. Då. Hade kort hår med en del utväxt. Det som va hennafärgat blev nästan i samma orange färg som på överstrykningspennor när det va blött.
  • Gravid 89
    L2K skrev 2008-11-25 18:43:47 följande:
    Det gjorde jag med. Då. Hade kort hår med en del utväxt. Det som va hennafärgat blev nästan i samma orange färg som på överstrykningspennor när det va blött.
    Hehe, men färgade du inte det i nån annan färg då?
  • Lady Dahmer
    L2K skrev 2008-11-25 18:43:47 följande:
    fan va snyggt!
  • L2K

Jag hade färgat med henna nån gång bara. Och jag behöll den nya färgen. Blev skitnöjd. Va inte lika orange när det va torrt.

• gagge

FÖR HELSIKE!!!! blondera inte ett hår som e färgat med henna!!!!

Har gjort det på en tjej som kom in på min salong, hon sa att det bara var toning i håret. Drog ut en massa slingor, coh satte på blondering.
    'När jag  hade jobbat mig igenom halva håret så tar jag tag i den delen jag satt på blondering  på och håret är skållhett!!! som att ta på en varm spis platta, över driver inte.
    får springa bort till vasken och skölja snabbt som attan. Håret blev tuggumi och fick klippas kort. Hon erkännde ju att hon hade henna i håret och inte toning som hon först sagt.

Mina älskade två prinsessor!
  • Gravid 89
    gagge skrev 2008-11-26 09:55:01 följande:
    FÖR HELSIKE!!!! blondera inte ett hår som e färgat med henna!!!!Har gjort det på en tjej som kom in på min salong, hon sa att det bara var toning i håret. Drog ut en massa slingor, coh satte på blondering.'När jag  hade jobbat mig igenom halva håret så tar jag tag i den delen jag satt på blondering  på och håret är skållhett!!! som att ta på en varm spis platta, över driver inte.får springa bort till vasken och skölja snabbt som attan. Håret blev tuggumi och fick klippas kort. Hon erkännde ju att hon hade henna i håret och inte toning som hon först sagt.
    Ojojoj då Låter inte bra! Jag har hört att det kan bli så med henna som innehåller metaller.

Annars får jag vänta på utväxten annars gillar jag håret... men bra att du skrev lite varnande i af!
  • Haniva

Jag har i många år färgat håret rött med henna, är rödhårig i grunden men brukar liksom intensifiera min färg med henna. För ca 1,5 år sen färgade jag med Herbique och mitt hår blev vinrött/knallrött och inte det orangea som det brukar bli.. Och det antagligen för att det är någon rackars kemikalie i. Med tiden tvättades ju det mot det mer orangea hållet och enda sedan dess har jag fortsatt att henna (med naturlig henne a la orientbutik) utväxterna men är SÅ SJUKT trött på det och vill bara ha min naturliga hårfärg igen och slippa bry mig om utväxterna.. Det ultimata vore ju att bleka slingor men det verkar avrådas? Det är ju typ ett år nu som jag färgat med bara naturlig henna utan kemikalier och tänker att kemikalierna borde hunnit ut?

Vet att det här är en super-gammal tråd men tänkte ge det ett försök! 

Svar på tråden Bleka henna-färgat hår? Någon som har gjort?