• Mammassaga

Willys saffran, är den ok?

Är den något som provat willys egna saffran?
    Är den ok? Har köpt såna billiga märken förut som har varit lite dåliga i smaken så skulle bara vilja veta om dom är ok:)

• Svar på tråden Willys saffran, är den ok?
  • anorca

Jag använder willys:s saffran och jag tycker att den är bra

• lena86

ja köpt saffran på öb och de funkade .. =) borde funka super med willys

• Mina fina

Här hos oss kostar apotekets saffran 17 kr påsen, på ica kostar den 22.95 kr påsen. Har inte provat apotekets förr men kommer definitivt göra det i år med de priserna!

• gagge

Köpte själv willys nu härom dagen, 11 spänn. hur bra som hellst

Mina älskade två prinsessor!
  • Raka Pungen

Den enda saffran jag hittade när jag handlade här om dagen var Santa Marias saffran: 33kr för 0,5 gram

Visste inte att det fanns så billigt som för 11 eller 17kr, FAAN

• UmmAlina

Same same, forra aret hade vi willys saffran dar jag jobbar, da kostade den 11 kr, i ar har vi knorr och nu kostar det 18 kr. stor skillnad.
    Willys market ska jamforas med ett vanlig stort marke.

Det ar ungefar sa har. Forst Felix,Willys,Eldorado och pa Ica ar det Felix,Ica,Euroshopper.

De egna markesvarorna kan jamforas med de stora markena. Ingen storre skillnad.

• dinana

Jag var inne på maxi och kollade där kostade deras eget saffran 12,95 och sen hade de Santa Marias som kostade 13,95... jag köpte Santa Marias... men jag vet inte hur man gör goda lussebullar så jag behlver nog lite hjälp på vägen innan jag vågar prova på att göra själv..

♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 8 dagar till UL
  • Raka Pungen
    dinana skrev 2008-11-26 11:24:52 följande:
    Jag var inne på maxi och kollade där kostade deras eget saffran 12,95 och sen hade de Santa Marias som kostade 13,95... jag köpte Santa Marias... men jag vet inte hur man gör goda lussebullar så jag behlver nog lite hjälp på vägen innan jag vågar prova på att göra själv..
    Men hur kunde din santa maria saffran kosta så lite när jag betalade nästan det tredubbla för min? Var det 0,5 gram i din med?
  • Sannaa

beställde saffran till jobbet, har ett eget dagiskök. då skulle 1 kg saffran gå på 42500:-. skitdyr saffran så jag köpte min på Lidl för 8,90:-
    vet inte hur den smakar. det får vi se. dock tror jag hemligheten med saffransbullar är 1 pkt extra till en sats samt kesella och ljus baksirap.

GBP-opad SÖS 071114. Stella+Anders=mitt allt.
  • dinana
    Raka Pungen skrev 2008-11-26 11:26:53 följande:
    Men hur kunde din santa maria saffran kosta så lite när jag betalade nästan det tredubbla för min? Var det 0,5 gram i din med?
    Ja, det var 0,5 gram o mina påsar också.... jag tyckte det var dyrt. För några år sedan kostade ju paketen 5 kr styck.
    ♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 8 dagar till UL
Svar på tråden Willys saffran, är den ok?