Inlägg från: grapefruit73 |Visa alla inlägg
  • grapefruit73

Vi transplanterade !

Hej! Va glad jag blev när jag hittade denna tråden Skrattande

Jag blev lever-transplanterad för lite över 2 år sen och är nu gravid med 'hemgjorda' tvillingar! Allt ser bra ut tills nu, är i vecka 22 och blev glad för att hitta andra som har fått barn efter transplantation. Jag tar prograf, prednisolon och ursofalk. Cellcept tog dom bort för över 1 år sen eftersom jag hade planer om at bli gravid. Vet inte om jag får föda vaginalt eller om jag måste snittas då jag före min transplantation hadde blödande varicer i matstrupen. Dom har kollat och det finns lite restvaricer kvar men det är inga nya...
    Har ni andra födt vanligt eller blivit snittat?

Dom tror också att mitt blodtryck kommer att stiga så jag får föda tidligare pga. medisinerna, men också för att det är tvillingar. Dubbel risk graviditet. Har ni andra gått ut termin eller fått havandeskapsförgiftning ?

Kram

• grapefruit73

Jag har fått veta att jag inte ska äte grapefrukt, så jag holder meg från det.

Jag mår faktisk bra, men börjer känna mej 'tung' Skrattande

• grapefruit73
    Svar på #87
    Jag mår jättebra efter transplantationen, fick ett helt nytt liv. Var sjuk med autoimmun hepatitt i 11 år före operationen.
    Har du fått diabetes efter operationen eller hade du det från tidligare? Jag fikk ta insulin efter min operation men det är över nu och jag behöver inte längre ta sprutor.
    Just nu arbetar jag inte pga graviditeten. Vad är UC? Tror du att du kommer orka med att jobba 100 %?
  • grapefruit73

tomcar1... jag blev transplanterad på Huddinge

• grapefruit73

Är ni jätte noga med medisintiderna? Typ 8 på morgonen och 20 på kvällen?

• grapefruit73

Peppar, peppar. Jag har lyckats vara frisk båda från kräksjukan och influensan hittils. Hoppas det varar :) Krya på dej Marija79

• grapefruit73

(lever 2006)

Någon som tar Ursofalk? Jag har ätit det enda sen transplantationen, men frågade läkaren min sist gång om det var nödvändigt längre. Han ska forsöka ta bort det så småningom nu.

• grapefruit73

Ok. Ja det är mot täta gallgångar och mindre gallstenar tror jag.

• grapefruit73

Oj då. Tror inte dom gjorde nånting med min gallgång. Måste fråga läkaren när jag ska tilbaks. Nu blev jag osäker :)

• grapefruit73

ovebrink:
     Og jeg skal forsöka få två på en gång ( tvillingar) om inte så all för länge :) Stort grattis till dej!

• grapefruit73
    Svar på #250
    Usch det var inga roliga nyheter! OCH du deppar inte ner oss med din skit.. Hoppas allt ordnar sej till slut och att dom hittar lösningen på vad som händer med dej. Holder tummarna!

Kram
Svar på tråden Vi transplanterade !