• bluebride

Galenskaparna och After Shave

Känner mig rätt ensam att gilla dem. Känner nu ingen som gillar dem. Min första fästman och jag såg dem 2 gånger live på intiman, ja, de är inte så bra sen Peter Rangmar dog, men det är ju inte deras fel.

Är det någon som gillar dem? Å inte bara filmerna utan det de har gjort på scen också, kanske även sett dem live som jag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-26 01:38
    Lägger in lite klipp på sånt jag tycker är roligt:

Peter Rangmar - DÖD

• Svar på tråden Galenskaparna och After Shave
  • bluebride

såg på den idag, har den på dvd

• Audrey Will

Jag gillar dom! Har tyvarr aldrig sett dom live. Gor de mycket gig fortfarande?
    Jag minns VM i gymnastik sketchen - blandade smahopp och 'indianen' och Farbror Frej... Finns mycket kul!

• katten

åh ja ällllskar dem ja har "skruven e lös" som e filmad på en teater på vhs o den e skit bra :))
    bergsklättrarna e bäst tycker ja.

• katten

knut på linjen när han spelar pingis e bra med hihihi

• Kalle Karls mamma

nej nu runkar bävern blind lort

"Genever, för det rimmar så bra på BÄÄVER

"stoppa in den i munnen så den inte koagulerar" LOL

• Karlsson

Här hemma går filmerna varma

Älskar detta gäng Ingen fattar dock våra monologer då vi hela tiden refererar till någon sketch

Himla många program med 'genever' är en favorit samt Bosse som är ute i skogen och ska leta sig en julegran och en Nisse

Och pyssel och papp när det är riktigt fin julstämning i rimstugan Bo Raglan bla och ängelverkstaden och inte tala om lekproffessorn Arne Lekman

• bluebride

knut på linjen spelar aldrig pingis, däremot gör han det som doktor so

katten skrev 2008-11-26 02:36:20 följande:
    knut på linjen när han spelar pingis e bra med hihihi
  • TobbeKillen

- Gör det ont när jag gör så här?
    - Jaaa!
    - Men varför gör jag så då.....

De är helt enkelt bäst...

• bluebride

TobbeKillen skrev 2009-01-10 20:44:47 följande:

- Gör det ont när jag gör så här?- Jaaa!- Men varför gör jag så då.....De är helt enkelt bäst...
    Den är bra. De har verkligen humor.
  • bluebride

TobbeKillen skrev 2009-01-10 20:44:47 följande:

- Gör det ont när jag gör så här?- Jaaa!- Men varför gör jag så då.....De är helt enkelt bäst...
    Den är bra. De har verkligen humor.
  • TobbeKillen

Eller när Knut Angered går runt på golvet på knäna i läkarrock....sedan säger han till patienten att han illustrerar ett samhällsproblm....sjukvården går på knäna....

Högt uppe på berget finns ingen affär
    så ska du handla så ska du inte vara där...

• manco

Jag ÄLSKAR dom!! Har tyvärr aldrig fått se dom live..

Älskar bergsklättrarna
    "- så jag gjorde det enda rätta, jag pötte ner honom"
    kan se det hur många gånger som helst=)

• bluebride

TobbeKillen skrev 2009-01-21 16:45:17 följande:

Eller när Knut Angered går runt på golvet på knäna i läkarrock....sedan säger han till patienten att han illustrerar ett samhällsproblm....sjukvården går på knäna....Högt uppe på berget finns ingen affärså ska du handla så ska du inte vara där...
    Det är inte Knut Angered, det är Peter Rangmar som gör det. Alltså går på knäna och illustrerar ett samhällsproblem (förlåt om jag är jobbig när jag rättar)

Ja, bergsklättrarna är bra, det är svårt att tro att de där två är bröder, så lika är de inte om man inte ser dem på nära håll.
  • TobbeKillen
    Svar på #17
    Just jag det stämmer ja...tänk att jag inte komihåg det fy mig...
  • bluebride

TobbeKillen skrev 2009-01-22 19:07:58 följande:

Svar på #17Just jag det stämmer ja...tänk att jag inte komihåg det fy mig...
    du är förlåten jag är väl lite väl insatt, men jag har inte gillat allt de har gjort.

Vilken är er favoritfilm? Min måste nog vara "Leif"
Svar på tråden Galenskaparna och After Shave