• 2babiesmom

Jula till tråkiga gardiner?

Jag har såna här vita panellängder i tvrummet. Har ingen lust att köpa 6 nya längder med julmotiv.

Har ni några förslag på hur man kan "jula till dem" lite?

• Svar på tråden Jula till tråkiga gardiner?
  • Perry the Platypus

Nåla fast tre små röda hjärtan i mitten på varje gardin så blir det lagom juligt.

(¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • Hannah76

Fästa sidenband uptill som får hänga ner? Fästa trådar med prismor/glaskulor som hänger? Eller så satsar du på att "julatill" fönstret istället med tex amaryllis, enar, julbelysning mm mm

• 2babiesmom

Bellagio: Menar du 3 på rad eller 3 vertikalt?

Hannah76: Hur hittar jag såna där glaskuletrådar?

• Hannah76

Atingen gör du själv eller så kollar du i inredningsbutiker, brukar finas på de flesta iaf så här i jultid.

• Perry the Platypus
    2babiesmom skrev 2008-11-26 11:02:25 följande:
    Bellagio: Menar du 3 på rad eller 3 vertikalt?Hannah76: Hur hittar jag såna där glaskuletrådar?
    Såhär hade jag nog själv satt dem:

• 2babiesmom

HannaH76: Får nog kolla runt lite, jag är inte så händig av mej =)

Bellagio: Va fint!!! Ska jag fästa dem i mitten av gardinen tycker du eller lite högre upp eller lite längre ner?

• Hannah76

Det är egentligen inte så svårt, bara trä på fina saker på ern tråd och knyta emellan ; )
    Finns med tunn ståltråd oxå.
    Du kan antingen hänga rakt ner eller bara upptill som u:n.

• Perry the Platypus
    2babiesmom skrev 2008-11-26 11:09:11 följande:
    HannaH76: Får nog kolla runt lite, jag är inte så händig av mej =)Bellagio: Va fint!!! Ska jag fästa dem i mitten av gardinen tycker du eller lite högre upp eller lite längre ner?
    Jag hade nog satt dem i mitten eller möjligen lite högre.
Svar på tråden Jula till tråkiga gardiner?