• AlexandraK

Raggare del 8

Svar på #342
    Samma här. Det blir ju på ett helt annat sätt man åker iväg. Att åka iväg och festa har man gjort flera ggr. Detta är en helt annan grej!
  • AlexandraK

Tack tack alla! =)

Ngn som har erfarenhet av att åka cabbe med bebis? Hmmm... Hur säkert är det?

Får hem en Cadillac cab -69 om ett par dagar. Kul kul!

• AlexandraK
    Zimlis skrev 2009-02-18 21:39:47 följande:
    Sunt förnuft så går det nog bra - det drar ju minst fram - så jag hade placerat bebis fram.
    Precis. Men jag tänkte mest OM det nu skulle hända en olycka och man voltar. Då blir väl bebisen pannkaka (ush vilket uttryck jag tar mig) även om den sitter i barnstol?
  • AlexandraK
    Zimlis skrev 2009-02-18 21:43:34 följande:
    Ehm jo, men det blir nog alla som sitter i bilen. Tror nästan bebis är säkrast då eftersom hon sitter nedtryckt i babyskyddet Ni kan ju undvika att volta med
    Lovar att vi ska försöka!
  • AlexandraK
    RaggarJesa skrev 2009-02-19 19:21:23 följande:
    Chansen är fruktansvärt liten att man voltar med en cadillac cab, isf så går det nog undan rejält om man lyckas med det.. :DSen sitter man rätt säkert i den stora hårda bilen om ni sätter fast bilstolen ordenligt..
    Sant... Och fort kommer de nog inte gå...
  • AlexandraK
    Zimlis skrev 2009-02-19 21:42:33 följande:
    Jag har provkört en volvo idag Vafan är man äkta raggare så är det volvo som bruksbil som gäller
    Ahhh. Vägra volvo. Om de inte e en Amazon... =)
  • AlexandraK
    yossis skrev 2009-02-20 10:16:41 följande:
    Vi letar Impala HGV för fullt, men än så länge har vi inte hittat någon. Så i sommar får knoddis åka fram med pappa Jag ser fram emot våren & hoppas crusing säsongen blir lång med fint väder, inga motorhaveri eller liknande, bra träffar & massa trevliga människor.
    Kolla i Usa. Fina rostfria bilar. =)
  • AlexandraK
    yossis skrev 2009-02-20 10:24:08 följande:
    Det har vi redan, bla en kompis flickväns pappa har importföretag så han har fått i uppdrag att hålla ögonen öppna åt oss då han har folk i USA som jobbar åt honom. Hur är det med dig & lil tösen ?
    Jag vet en som svensk som säljer bilar till svenskar. Han har hjälpt oss lite.
    Här är hans sida: http://www.arizonaclassic.com/

Det går bara bra med lilla tösen! Hon är jättekär och det ät sååå mysigt att ha henne!
  • AlexandraK
    yossis skrev 2009-02-20 11:49:08 följande:
    Tackar för länken, ska be sambon kolla in den när han kommer hem ikväll. Va mysigt, måste säga att jag är lite avis, vill att det ska bli april så våran knoddis får göra entre i världen med.
    Måste vara mkt härligare att få barn till våren. Nu är det så kallt och snöigt att jag knappt kan gå ut med henne...
  • AlexandraK
    yossis skrev 2009-02-20 12:15:54 följande:
    Vi önskade oss en augustibäbis men det bestämmer man ju inte själv tydligen *s* vi får ett april/maj barn. Men visst är det nog enklare att få en vår bebis så man slipper bylta på dom så mycket bara för att man ska ut & gå en vända med vagen.
    Hade vi fått som vi ville hade vår bebis varit 1 år nu.
  • AlexandraK
    Zimlis skrev 2009-02-20 18:29:33 följande:
    Hade jag fått som jag ville hade jag vart 2barnsmamma nu istället för en menssvullen 0barnsmamma
    *suck* Det är bajs när det inte blir som man vill.
  • AlexandraK
    Zimlis skrev 2009-02-20 18:42:03 följande:
    Jäpp - men men livet kanske har något annat planerat åt mej
    Du kommer säkert bli mamma. Ibland tar det längre tid. Ibland behöver man lite hjälp på traven...
  • AlexandraK
    Svar på #380
    Tack för tipset!
    Har köpt en brio med bas. Och den är ju hur bra som helst. Som du skriver är den enkel att ha i alla bilar. Min kompis babyskydd gick inte att ha i vår Bonneville eftersom bältet var för kort. Helkorkat. Men med bas är det inga problem.
Svar på tråden Raggare del 8