• EEJ

Tips på små mellanmål som passar i väskan. För dig med illamående och behov av regelbundet snacks

Jaha nu kom det- illamåendet! Tack för den lixom,

Jobbar som lärare så det är svårt att bara ha en macka eller en frukt redo- när som helst.

Har ni något tips på vad man kan snacksa på under dagen, vill ju inte heller bli onödigt tjock innan för tidigt.

• Svar på tråden Tips på små mellanmål som passar i väskan. För dig med illamående och behov av regelbundet snacks
  • Pebbles82

En liten flaska med nyponsoppa? För mig "mättar" det lite iaf, även om jag ständigt numera verkar må smått illa. Skorpor och lite lakrits tänkte jag också börja satsa på snart.
    (Om man nu får äta lakrits?)

• Catharina Soovéer

Jag hade alltid vatten och nötter/russin samt en frukt med mig.. funkade bra för mig :)

• riotflickan

Mandlar
    Russin
    Frukt
    Små Babybel-ostar
    Kex
    Grönsaksstavar

• TinaElisabeth

Vet inte om dom säljs fortfarande men små riskakor i en påse. Annars kan andra riskakor kanske vara nåt?

Sen finns det ju sånna här kellogs ... typ som energibarer som musli fast en kaka liksom. Det finns nån liten påse med kellogs fling-snacks oxå.

• Ssofie82

Mariekex hjälper grymt bra mot illamåendet...åt och hade med dom överallt i början av graviditeten.

(¯`°?.¸♥ BF 30/11-08 ♥¸.?°´¯)
  • Cinza
    Svar på #1
    Du kan äta 50g om dagen. Det är en ask med salta björnar...
  • Meleah

Salta kex gjorde susen för mig. Det stillade illamåendet och det enorma saltsuget samtidigt.

★ Vilya 070529 ★
  • Hedda

Här är det clementiner och drickyogurt som dämpar illamåendet

• Pebbles82
    Cinza skrev 2008-11-26 18:08:14 följande:
    Du kan äta 50g om dagen. Det är en ask med salta björnar...
    Oj? Inte mer?
    Vart får jag reda på sån här info?
Svar på tråden Tips på små mellanmål som passar i väskan. För dig med illamående och behov av regelbundet snacks