• Pikku Enkeli

Luktar Biltemas spolarvätska så illa?

Jag fyllde just i spolarvätska i bilen. Biltemas. När jag blandat och hällde i slog det mig att den luktade verkligen apa! Jag vet att jag tyckt den luktar illa, men inte så illa! Då slog mig ännu en tanke, "shit, vad har jag hällt i! Tänk om sambon har något annat i dunken!". Fast det tror jag iofs inte, för det såg ut som spolarvätska och jag kan aldrig tänka mig att han skulle hälla i något annat utan att skriva det på dunken.

Tycker ni Biltemas spolarvätska luktar illa?

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Svar på tråden Luktar Biltemas spolarvätska så illa?
  • Jaccan

Nu var det iofs ett tag sedan jag köpte spolarvätska på Biltema, men jag har inget minne av att den skulle lukta speciellt illa.

Luktar ju sprit om den så att ta fel är nog inte så stor risk

• Giizmo

ja tycker att den luktar som punsch

• strojes

vi körde med biltemas färdigblandade spolarvätska hela förra vintern och jag har inget minne av att den luktade annat än spolarvätska, det luktar ju inte parfym direkt men att den luktar illa tycker jag inte

• Skogsflickan

Är du säker på att det inte va glykol du hällde i?? De har samma färg...

• Tecken

Hm, jag använder nästan bara Biltemas, tycker inte den luktar värre än andras.

• Gemini1

Jo, den har en väldigt säregen odör. Fråga mig inte varför. Fyller sin funktion gör den iaf, luktar ej illa i bilen vid användning iaf.

• Pikku Enkeli

Jag blev skraj att jag hällt i något annat, skulle åka iväg med bilen och behövde verkligen använda spolarna, därförkolalde jag med FL om någon mer tyckte den luktade illa, så jag kunde konstatera att det var spolarvätska. Gick nämligen inte att få tag på sambon. Men han ringde precis närjag skulle åka och han sa att det var spolarvätska i. Han sa även att jag inte blandat Biltemas förut, därför kände jag nog inte igen doften på koncentratet.

Gemini1:
    Oj, jag tycker det luktar illa i bilen...

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
Svar på tråden Luktar Biltemas spolarvätska så illa?