Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Lektråd- Vad gjorde Du ????

Mayjel skrev 2025-05-26 19:06:52 följande:
    Ja, blir nog bäst så.

Duschade och gjorde iordning en fruktsallad på körsbär och nektariner. Båda köpta på Lidl i lösvikt.

Och båda frukter lika söta och smakrika denna gång. Passa på! Relativt billigt och väldigt gott. 
    Absolut är det så

Inte så förtjust i körsbär men nektariner är gott. Fruktsallad är friskt och gottGlad 
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-05-27 21:55:17 följande:
    Missetissen Katt Finaste sällskapet man kan komma hem till. 

Hälsade också på några katter förut. Har en ny misse på min gård just nu. En gråbrun Maine Coon-hane.

Jösses vilken bastant varelse han är. Man skulle nästan kunna tro att det är ett lodjur som kommer löpandes mot en när man kallar på honom. Magnifik storlek och ett lika stort hjärta har han. Den snällaste katt jag mött hittills faktiskt. 
    Det är en ståtlig ras🐈😻😁
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-05-27 23:45:54 följande:
    Och ändå så snäll och beskedlig.

Flera av gårdens katter har försökt utmana honom ibland men de har slutat med detta nu och istället blivit hans vänner, när de märker att han inte ger nån aggressiv respons.

Tänk att vissa katter kan vara så kloka, mer vettiga än många människor rentav. 
    Gillar Main coon, vi funderade på att köpa en Main coon för länge sedan men det blev en aby i ställetGlad

Katter är underbara varelser🐈 Ett hem utan katt är så tomt
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-05-31 17:56:32 följande:
    Ja, du har nog rätt. Det hade känts så mysigt att få komma hem till en varm o go liten katt.
    Blond tjej skrev 2025-05-29 19:44:51 följande:
    Dom väger ju mer än en bebis.
    Mina egna tassar 🐾  

Bästa husdjuret 🐈
    Ja, uppåt en 8 kilo för hanarna. Tror det är den största kattrasen, efter Savannah-katten.

Jag duschade och åt smörgåstårta med skinka och lagrad ost. Som en trevlig inledning på sommaren som anländer imorgon, åtminstone i almanackan. 
    Ett hem utan katt skulle kännas tomt, haft katter/katt i många år
Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????