Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Lektråd- Vad gjorde Du ????

Nandez skrev 2025-03-17 22:57:24 följande:
    Man mår gott av att göra så mellan varven😀

Prata med en barndomsvän i kväll😀
    Japp! Roligt att prata med barndomsvänner också. Mycket nostalgi och sånt Skrattande
  • Mayjel
    Blond tjej skrev 2025-03-18 19:33:38 följande:

Påbörjade en inköpslista  

Inköpslistor gör en glad på nåt sätt. Planera inför olika inköp, mat, kläder eller annat. Planering är ett vardagligt måste. Känns som man har mer kontroll i sitt liv på det viset. Hoppas det gick bra!
  • Mayjel
    Blond tjej skrev 2025-03-20 20:08:05 följande:
    Nja men det är nödvändigt måste för annars kommer man hem med hälften av varorna eller så köper man redan sånt man har hemma.
    Ja man måste planera även om man får rucka lite på planeringen ibland när man har en bebis.
    Det gick bra och jag var och handlade idag och det var mindre folk än vanligt på ICA    
    Just det, nån strejk som pågår just nu tror jag. Läste nåt häromdan. Skönt med mindre folk. 
  • Mayjel
    Blond tjej skrev 2025-03-20 20:11:34 följande:
    Det gör dom verkligen. Jag har haft otur med två katter för den ena försvann och en annan blev påkörd  så henne hittade vi i en snödriva 
    Så ledsamt att läsa. Är ju som att förlora en nära vän. 
  • Mayjel

Det vanliga. Tvättade, ångade kläder, renade vatten, åt kanelmazariner. Innedag igen, något som känns lite trist då man missat en solig dag utomhus.

Ser fram emot morgondagen. Ut i solskenet och ett första besök på café Purrfect. Världens sötaste sällskap väntar en där och lite uppmuntran kan man behöva.

• Mayjel

Kom in, vilade i soffan och beställde något att simma i till vår och sommar.

Synd att man ska behöva söka på butiker från länder utanför EU för att kunna hitta en baddräkt som är både fin och modest. Blir ju lite extra kostnad i tullen när varan väl ska hämtas men men..

• Mayjel

Tvättade, ångade kläder, masserade min rygg och gjorde inköpslistor inför påsken. Det är bara 1 ½ vecka kvar till påskafton. Känns tryggt att planera lite i förtid.

• Mayjel
    Blond tjej skrev 2025-04-07 19:44:52 följande:

Beställde en sak på nätet 

Nandez skrev 2025-04-07 22:35:38 följande:

Läste klart en mycket bra bok

Ni är hemlighetsfulla i era beskrivningar.

• Mayjel

Var nere en stund vid Majornas hönseri. En liten liten gård som ligger i backen upp till Gråberget där jag bor.

Fina fåglar från Hedemora som bor där. Nio hönor med vackra fjäderskrudar och en lycklig tupp vid namn Abbe. Det gör mig glad i själen när man ser djur som verkar glada, trygga och fridfulla. Undrade just om man kan köpa ägg därifrån. Får kolla upp det.

Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????