Inlägg från: Anonym (Korven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Korven)

Hur ska man som tjock klä sig snyggt?

Jag är drygt 175 cm lång och väger nästan 100 kilo.

Ska på fest snart och undrar vad tusan jag ska ha på mig. Det största på mig är magen. Den är enorm. Tänk dig en tjock gubbe med stooor ölmage. Så ser jag ut. Inte kul.

Brukar inte gå ut men jag borde kanske göra det för en gångs skull. Om jag törs. Men va farao ska jag ha för kläder??? Finns det nåt jag kan ta på mig eller ska jag stanna hemma?

• Svar på tråden Hur ska man som tjock klä sig snyggt?
  • Anonym (Korven)

Va snälla ni är! Trodde alla skulle säga att jag skulle stanna hemma! Jag är sån som häller ner magen och allt i jeans så magen bullar över linningen (som en muffins) och har en ful stor tröja över alltihop som säkert inte når ner över kamel-tån, men det vet jag inte för jag har ingen helfigurs-spegel. Men jag ska definitivt åka in till stan och kolla efter en tunika och svarta leggings... Fast det låter lite vågat...

• Anonym (Korven)

Hjälp!

Idag skaaaa jag ut och handla.

Tänkte gå på Lindex för de har stora storlekar... Tänk om det inte finns nåt? Då måste jag snabb-banta tills på lördag! Men är det OK med leggings/tights och b a r a en tunika upptill? Ser det inte ut som om man tappat byxorna då???

• Anonym (Korven)

Buttelina!

Bra idé! Gravidkläder! Jag kan låssas att jag är på smällen! Om nån frågar när bäbisen kommer säger jag: Vilket år som helst!

• Anonym (Korven)

Tack alla!

Gå på fest-tjejen:
    Fin i håret: Jag gjorde slingor i mitt ganska mörka hår för några månader sen och har nu en trist utväxt. Törs man göra några slingor själv hemma? Har inte råd med frissan...
    Vill bara ha några slingor precis runt ansiktet för jag har oftast håret uppsatt.

• Anonym (Korven)

Jag har varit på Fest! Tjoho!
    Just kommit hem! Första festen och drinken (drinkarna!) på myyycket länge! Hick! Det var nog ganska precis 5 år sen sist!
    (Innan jag fick barn, då jag var smal och ung och vacker! Nu ser jag ut som en ett enormt monument. Och har åldrats hundra år!)

Det blev en svart lång tunika med v-ringning och lite svarta glittergrejor på, svart snäv kjol (arsle och ben är ganska smala, det är mest magen som är stor) och ett par lite roliga, klackade svarta skor. Långt silverhalsband med massa bling bling, (som såg ut som smådiscokulor) och håret lite slarvigt lockigt, utsläppt och rufsigt men med ett blingspänne uppe på knoppen. Långa örhängen från Snö...

Även om jag fortfarande är stor och tjock har jag i alla fall kommit ut och träffat lite folk och haft kul!

Men nu ska jag banta! Nästa gång jag går ut ska jag väga minst 20 kg mindre! Och då ska jag hitta ett karlskrälle oxå!

Tack Ni som supportat mig!
    Kram Alla!

Svar på tråden Hur ska man som tjock klä sig snyggt?