Hur ska jag få solkiga vittvätt vit igen?
Vår vittvätt är solkig, grågul och trist. Hur får jag den vit igen?
Vår vittvätt är solkig, grågul och trist. Hur får jag den vit igen?
Häll i ättika i nästa tvätt så ser den fräshare ut.
åh, hur mycket ättika då? Och vart häller jag det?
Du kan prova dig fram. Testa 0,5 dl direkt på tvätten i maskinen.
Klorin brukar jag ta.. står på flaskan hur man ska göra.. Sen tvättar du bara maskinen en gång till efteråt med tvättmedel..
Blir som nytt...
Lycka till..
Klorin har jag testat, men det funkar inte alls så bra faktiskt. Dt tar bort grådassighet, men inte guldassighet. Jag tror att en del av min mans krämer gör tyget lite gulaktigt, för det är tex mest hans örngott som blir guldassigt...
Blöt lägg med ättika som hon skrev ovan...det funkar... kör sedan så varmt som det går med tvätten...
ska absolut testa ättikan i morgon, om vi nu har någon hemma.
Ska den ligga i blöt först alltså, hur länge då? Kallt eller varmt vatten?
Jag har gjort det iaf,lagt i blöt i ljummet vatten men det kanske funkar å köra i maskinen med?? ingen aning...lät det stå över en natt...
jag lägger det i blöt, låter det stå och tvättar det sedan, så får vi se vad som händer.
Har ni fler tips så skriv dem gärna!
ättikan funkade inte
Fler tips?
Remol
Är dina vita kläder inte lika vita och fräscha längre? Har du fått missfärgade kläder? Vill du avfärga textilier innan de färgas om på nytt?
Använd Remol för blekning, avfärgning och rengöring av textilier. Remol är skonsamt mot textilfibrerna och är biologiskt nedbrytbart.
(www.herdins.se/templates/default.aspx)
Har inte testat själv dock. Har du testat att tvätta i 95 grader? Bomull ska tåla det.
har du eget vatten kan det vara kört vi har egen grävd brunn och vita kläder är ej längre vita efter ett par tvättar just för vi har mycket järn i vattnet som gulfärgar det skit trist
inget funkar
det där kanske man ska testa. Jo, jag ahr testat med 95 grader, men det hjälpte inte...
tack!