• NenniePennie

vill ha septum

www.familjeliv.se/hem/nenniepennie/gallery/php15azyt.jpg

har gjort en sådan här tråd innan, men med sämre bild. där är en bättre. undrar vad ni tycker? kan jag passa i det? någon som kanske kan photoshoppa dit en septum??

gör det mycket ont ?

ha det och tack på förhand

• Svar på tråden vill ha septum
  • Lady Dahmer

alla passar i septum och smärtan är obetydlig. ont som fan i en tiondels sekund. det är över innan du fattar vad som hänt.

Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Klantus

Nä alla passar inte i en septumpiercing! Men du gör :)
    Jag tyckte det gjorde skitont men då det tog 15 min för piercaren att få igenom nålen så är det kanske inte så konstigt..
    Min kropp reagerade och "slöt" sig.. Sen piercade jag med 2,0..

• DreadHead

Alla passar i septum!

Och det gör ont att bli vacker!

Jag har en 4 mm ring i och det tog 40 minuter att få klart piercingen men det gjorde absolut inte ont. Smärta är för övrigt bara vekhet som lämnar kroppen...

Dessutom är den lätt att dölja, om man nu skulle vilja göra det...

• pumpkinhead

bull! långt ifrån alla passar i septum!! ser många i mitt yrke som kommer in med piercingar som dom gjort bara för sakens skull! men du skulle passa bra i en! inte för litet avstånd till överläppen eller för stor näsa!

jag tyckte inte smärtan var speciellt farlig när man gjorde det men dagarna efter var fruktansvärda. pussa på mannen blev ett meck, kommer du åt näsan gör det svinont (den är öm i flera dagar efter och det kommer den även vara om du skulle börja töja den!), är du minsta lila förskyld inom den närmsta framtiden fastnar snoret på ringen och kommer du åt den så den rör sig i hålet skaver de till o gör svinont! jag kommer aldrig ta ut min för jag kommer aldrig göra om den hahaha! (kommer ja säkert om den skulle växa ihop men nu när ja har den är min inställning sådan) jag gjorde min för över ett år sedan och det var ganska nyss som jag märkte att jag kunde snurra på ringen utan att det skavde i hålet! lycka till!

• Klantus

När den är nygjor å man fastnar i näsan när man ska ta av sig tröjan!! KUK! Va ont det gör :)

• pumpkinhead

haha!! känner igen det där! eller när man ska vända håll i sömnen o drar i näsan i kudden! helvette jag har aldrig vaknat så mycket innan!

• DreadHead
    Svar på #5
    ...bull? Jag har jobbat med detta väldigt länge och kan säga att en väl genomtänkt kroppsmodifikation blir en del av personligheten, och alla passar i de modifikationer de känner sig bekväma i. Man passar i det man trivs i, och ingen piercing bör göras för någon annans skull än sin egen. Så om DU inte tycker att någon passar i sin septum så är det DIN åsikt och behöver det absolut inte stämma för andra...
  • NenniePennie
    pumpkinhead skrev 2008-11-28 12:25:24 följande:
    bull! långt ifrån alla passar i septum!! ser många i mitt yrke som kommer in med piercingar som dom gjort bara för sakens skull! men du skulle passa bra i en! inte för litet avstånd till överläppen eller för stor näsa! jag tyckte inte smärtan var speciellt farlig när man gjorde det men dagarna efter var fruktansvärda. pussa på mannen blev ett meck, kommer du åt näsan gör det svinont (den är öm i flera dagar efter och det kommer den även vara om du skulle börja töja den!), är du minsta lila förskyld inom den närmsta framtiden fastnar snoret på ringen och kommer du åt den så den rör sig i hålet skaver de till o gör svinont! jag kommer aldrig ta ut min för jag kommer aldrig göra om den hahaha! (kommer ja säkert om den skulle växa ihop men nu när ja har den är min inställning sådan) jag gjorde min för över ett år sedan och det var ganska nyss som jag märkte att jag kunde snurra på ringen utan att det skavde i hålet! lycka till!
    ooiii skräms inte så! jag är helt säker på att jag vill ha septum nu iallafall. men min sambo tycker det är så JÄVLA FULT. kan inte förstå det.. haha.

förresten tycker jag att min näsa tar upp halva ansiktet, haha! men men, såg en tjej med stor näsa o septum och det var skitsnyggt.
  • NenniePennie

någon som har bild på sig själv med septum? =)

• Johanna 87

septum passar (enligt mig) bara på dom som har "flurpen" i mitten på näsan lägst, ah det där lät skitskumt men du passar nog i det för du har "flurpen" i mitten lägst

och ja, ont som tusan gjorde det, men det är ganska oviktigt, det går ju över!

• fleisch

Det är skitsnyggt Men det gjorde riktigt jävla ont, det knastrade sådär härligt i brosket för mig, haha

Snygga människor bajsar också!
  • Lady Dahmer
    NenniePennie skrev 2008-11-28 17:37:40 följande:
    någon som har bild på sig själv med septum? =)
     jag har stor näsa, men det blev fan bättre av att sätta ditt ringen!

• Lady Dahmer
    fleisch skrev 2008-11-28 23:00:20 följande:
    Det är skitsnyggt Men det gjorde riktigt jävla ont, det knastrade sådär härligt i brosket för mig, haha
    fast vänta.... den ska inte sitta i brosket. den ska sitta i huden mellan allt brosk.
  • Storråda

Hmmm... När jag ser det där tänker jag alltid på en tjur i sin nosring! Eller det där primitiva folket på Nya Guinea som trär vildsvinsbetar genom näsan..!

• NenniePennie

Lady Dahmer skrev 2008-11-28 23:05:27 följande:

jag har stor näsa, men det blev fan bättre av att sätta ditt ringen!
    du passade skitbra i det! du har verkligen inte stor näsa :-P
  • fleisch
    Lady Dahmer skrev 2008-11-28 23:06:11 följande:
    fast vänta.... den ska inte sitta i brosket. den ska sitta i huden mellan allt brosk.
    haha, jo det är klart den skall göra det, annars hade det sett ganska roligt ut, och gjort en aning ondare än vad det gjorde :P Men knastrade, det gjorde det i vart fall! Fast jag fick ta ur min för min piercare satte den helt fel så den läkte inte riktigt!
    Snygga människor bajsar också!
  • lillie

Jag tycker det är väldigt fint med septum. Skulle kanske gjort en själv om jag var yngre och modigare :0). Kram

Svar på tråden vill ha septum