Matkonto...?
Jag hade tänkt att öppna ett matkonto för att försäkra att pengar till mat alltid finns till hands, skulle då vilja ha ett till kort till detta konto. Hur gör jag?
Jag hade tänkt att öppna ett matkonto för att försäkra att pengar till mat alltid finns till hands, skulle då vilja ha ett till kort till detta konto. Hur gör jag?
Funderar på samma.
Tänkte på ICA Mastercard, men då får man ju månadsfaktura i efterhand. Vet inte om man kan sätta in pengarna där i förhand.
Ett plus är ju att man får bonus med det även om man inte handlar på ICA. 0,5 poäng per krona utanför ICA.
Åh, jag handlar väldigt ofta på ica. Men skulle ändå vilja ha ett vanligt kort tror jag.. för vi åker även iväg till willys ofta.
icas vanliga bonuskort kan man sätta in pengar på fast då är dom ju begränsade till Ica.
Vi har ett gemensamt konto i vår vanliga bank som vi har varsitt kort till. (Alltså ett annat konto än våra respektive lönekonton.) Där skulle vi kunna (om vi var lite mer flitiga) sätta in matpengarna varje månad med hjälp av en enkel överföring, och endast använda det kortet till matinköp.
ICAs och COOPs bonuskort är ju smidiga, men de bygger ju på att man handlar i samma kedja jämt. Jag skulle föreslå antingen ett extra konto i din vanliga bank, eller att du skaffar ICAs bankkort (COOP har ju också bankkort) som du ju kan sätta in pengar på också i förväg, precis som med bonuskortet.
Vi har ett VISA kort kopplat till vårat matkonto. Det är ett speciellt som är billigare och då har man bara 2 uttag i automat per år eller nåt. Smidigt tycker vi!
Vi har just bestämt att skaffa kort hos hemköp med visa knutet till det. Då får vi bonus på hemköp (handlar mest där) och kan använda kortet i andra matbutiker med. Både jag och min sambo kan ha vars ett kort knutet till samma konto vilket vi tycker är bra.
hur gör jag då för att skaffa ett gemensamt konto? De kan man inte beställa på swedbanks hemsida elleR? Måste man gå till banken?
coop visa är bra.
Där kan du sätta in pengar och du får poäng på allt du handlar oavsett vart du handlar det och du får som med coop kortet ut bonuscheckar på poängen.