Vad har ni i era adventsljusstakar? Andra förslag än mossa?
Jag menar de ljusstakar man har 4 stearinljus i. De vanligaste är väl kanske mossa, men jag vill ha tips på andra roliga idéer. Nån som fyller den med nåt annat än mossa?
Jag menar de ljusstakar man har 4 stearinljus i. De vanligaste är väl kanske mossa, men jag vill ha tips på andra roliga idéer. Nån som fyller den med nåt annat än mossa?
Vi har bara "nya" modeller av sådana ljusstakar, som man inte kan ha något i.
Jag fyllde en gång med silverfärgad sten.
Kottar, julkulor
Såna där små polkagrisar (som finns på påse) brukar jag ha ibland.
Jag har faktiskt aldrig haft mossa i min! Brukar oftast inte ha något alls utan bara ljus i den, ibland har jag haft julmanschetter.
Jag har haft olika slags nötter, hassel, para, mandlar osv.
Ett annat tips är ju kafebönor, luktar dessutom rätt gott.
blandade nötter (man kan också lägga nejlikor, stjärnanis och kanske en kanelstång för doftens skull)
vitt marmorkross eller annat dekorationsgrus
Om man har såna där långa pärlband i rött, guld eller silver som man brukar ha i granen, så kan man vira sånt också i adventlådan.
Vissa år har jag haft vanliga ljusmanchetter.
Och något år har vi gjort en ljusstake på ett avlångt fat där vi satt fast ljushållare och pyntat med lingonris, silver stjärnor och lingon.
På mossan kan man lägga stjärnanis, kanelstänger eller apelsinskal med kryddnejlikor, luktar jätte gott
jag har röd sand med lite glitterflingor i.
blir jätte fint när ljusen är tända då det glittrar
Flingsalt brukar vi ha, jättefint och ser ut som snö.
Åh, vilka roliga förslag. Känns tråkigt med mossa varenda år. Dessutom så brinner det ju väldigt bra (men jag brukar blöta den innan jag tänder ljusen)
Jag har använt olika slipade natturstenar...
nötter, polkagrisar eller flingsalt är vad jag brukar använda.