Dekorera/pynta adventsljusstaken
Söker inspiration inför helgens pyntande av adventsljusstaken.
Jag har en ljusstake i vitt porslin (Dukas serie bultande hjärta) och vill ha tips på olika dekorationer.
Hur skall DU dekorera din?
Söker inspiration inför helgens pyntande av adventsljusstaken.
Jag har en ljusstake i vitt porslin (Dukas serie bultande hjärta) och vill ha tips på olika dekorationer.
Hur skall DU dekorera din?
I år blir det hasselnötter i våran adventsljusstake, enkelt & snyggt. Brukar ha nått nytt varje år, förra året så hade jag polkagrisar, året innan så var det torkade apelsinskivor, kanelstänger & nått mer.
Inte alls...vill ha den så enkel som möjligt
Om snöeländet försvinner så till helgen så blir det vitmossa annars har jag garderat mig och köpt valnötter (med skal) att lägga runt ljusen kanske tillsammans med lite stjärnanis och/eller nejlikor för doftens skull.
Jag har också den, den är jättefin! :)
Jag har haft lite olika varianter. Vitmossa,, grönmossa, hasselnötter och lummel. Och av alla är lummel min favorit.
Ja, att ha något grönt i verkar jättefint, men hur gör du då??
man kan oxå fylla med polkagrisar...
har just gjort ett inlägg på min blogg där jag visar hur jag pyntat min om du vill kika
www.jennyshus.webblogg.se
Grön mossa med guldstjärnor liggandes på.
Hasselnötter med kanelstänger för doften i den vanliga adventsstaken.
Sen fick jag en stomme av min moster, svart med fyra "ljusbrickor med pigg för blockljus" på. den ska kläs i någonting men jag har inte riktigt bestämt mig än och nu börjar det brinna i knutarna. Buxbom kanske?