• xxmeyaxx

Hål i näsan igen?

Jag hade en piercing i näsan under drygt 4 år.

När sonen föddes, så tog jag ur piercingen, då den fastnade i lustgasmasken. Sambon lade den i sin plånbok och sedan dess satte har jag inte satt i den igen.

Sonen föddes i oktober förra året. Det är alltså lite mer än 13 månader sedan jag tog ut piercingen. Och nu när jag sitter och tittar på bilder, så konstaterar jag att jag faktiskt saknar den.

Jag vet inte om det har hunnit växa igen? Men man ser var piercingen en gång suttit, det är liksom en liten grop kvar.

Nu undrar jag, är detta något som jag kan fixa själv nu.. genom att sätta i en gammal piercing.. eller måste jag gå till en person som gör piercingar och göra om den?

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • Svar på tråden Hål i näsan igen?
  • PrettyGirl

Du kan ju testa att sätta i den igen (rengjord) men jag tror kanske du måste göra om hålet. Det kan växa igen fort.

• majorn

Det fixar du väl med lite is och en nål.

• xxmeyaxx
    majorn skrev 2008-11-27 11:29:01 följande:
    Det fixar du väl med lite is och en nål.
    *ryser* Fy sjutton. Vad läskigt. Haha! Jag är nog för feg för det.
    PrettyGirl skrev 2008-11-27 11:28:17 följande:
    Du kan ju testa att sätta i den igen (rengjord) men jag tror kanske du måste göra om hålet. Det kan växa igen fort.
    Jag tror nog det jag också. 250 spänn då.. (iaf vad det kostade när jag var 18.. dvs 5 år sen)
    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • Cecese

Är väl bara och testa men jag tror nog att den vuxit igen, brukar väl gå rätt fort eller? Det går ju att göra hål själv, det gjorde jag när jag var 17 år eller det var en killkompis som tryckte igenom ett örhänge. Skulle dock inte göra om det idag på egen hand....

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • helene306

Jag hade ingen ring i näsan på nästan 2 år när jag började sakna den. Tog en nål och sen försökte jag. Det kändes lite och tog lång tid att komma igenom, men det gick till slut. Ingen infektion. Gå och skjut upp hålet om du inte törs själv.

(¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Mysgumman

jag tog bort min när jag var på förlossningen/bb de vill säga i tre dygn och sen när ja kom hem satte jag i den igen . så jag tror du kan fixa det själv !

• xxmeyaxx
    Mysgumman skrev 2008-11-27 20:37:20 följande:
    jag tog bort min när jag var på förlossningen/bb de vill säga i tre dygn och sen när ja kom hem satte jag i den igen . så jag tror du kan fixa det själv !
    Fast det är skillnad på tre dygn och snart 14 månader.
  • Mysgumman

jo de fattar jag med . men menar bara att man kan ju testa å trycka igenom det igen . de är olika på folk hur bra läcke kött man har .

xxmeyaxx skrev 2008-11-27 22:20:11 följande:
    Fast det är skillnad på tre dygn och snart 14 månader.
  • DreadHead

Det är individuellt hur fort/sakta det går att läka igen ett hål, men eftersom näsvingen består av brosk så finns det hålet kvar. Däremot kan huden vid in och utgångshål dra ihop sig/ läka igen.
    Det du kan göra är att ta antingen en ledsticka (gå till en piercingstudio och be om hjälp) eller prova med ditt gamla smycke + massor med hal salva,förslagsvis Helosan, och försök töja upp hålet igen. Var försiktig så du inte spräcker hålet! Det gör lite ont och spänner lite, men det brukar gå bra.

Hittar du inget ingångshål så bör du gå till en studio och ta om hålet. TA INTE HÅL MED PISTOL!

/Dreadhead - piercer.

• pumpkinhead

nej för fan gå inte o skjut hålet!!! pistol ä att skjuta in bakterier rakt in i såret alltså inte allt för smart! inte heller nål o is hemma. jag har jobbat och jobbar extra inom piercing o vet vad jag pratar om! (vilka jävla idéer)

gå iväg till en riktig piercare så kollar h*n på de. kanske behövs det bara töjas upp igen med ledsticka!? annars är det väl bättre att betala runt 300 spänn o få det ordentligt gjort än o försöka själv o åka på massa infektioner o skit!

lycka till!

• xxmeyaxx

Det var så jag tog hål första gången. Med pistol.

• Censur

Yo, old neighbour.
    Som gammal piercin-fanatiker så måste jag säga att pistol är AJABAJA om man inte tänkt ta hål i örsnibbarna. det är det enda de är till för.

KLart du ska ta hål i näsan igen
    Fancy fancy

mamma till Josef, 050703 Elise & Fiona 070408
Svar på tråden Hål i näsan igen?