• Sweetie80

Symptom vid missed abortion

Ja, sist jag var på VUL så såg de ju inget foster, utan bara gulsäcken. Jag ska tillbaka om två veckor för att se om det är nåt eller inte då.

Det som förbryllar dem, är att mitt hcg stiger precis som vid en normal graviditet (har lämnat blod tre ggr nu). Sen så växer hinnsäcken normalt. Men man ser alltså inget foster, möjligtvis en antydan till foster, men inget som de säkert kan säga.

De ville att jag skulle ställa in mig på att fostret förmodligen avvecklats. Men de tycker själv att det är konstigt med tanke på de andra värdena.

Mina bröst ömmar fortfarande, jag mår illa... har ett jä*la humör. Så allt känns lite konstigt. Jag sa till dem att jag vill inte gå i två veckor till med de här hormonerna om fostret ändå är dött. Men de kunde inte göra nåt annat än att jag får vänta och se... Om jag får ont eller börjar blöda så ska jag åka in direkt har de sagt.

Det jag undrar i alla fall, ni som haft ma, fortsatte era hinnsäckar växa och erat hormon stiga?

Stötte kroppen till slut ut det själv eller fick ni hjälp med det?

Jag frågade hur lång tid det kan ta innan kroppen stöter ut ett dött foster, upp till en månad sa hon då.

Time will tell...

Kan tillägga att enligt sista mens så skulle jag vara i 7+1 nu, men det sa dem redan på första vul:et att jag inte är så långt gången som efter sista mens. De tror mer att jag är i vecka 5-6.

• Svar på tråden Symptom vid missed abortion
  • nadja83

Om du är i vecka 5-6 så tycker jag inte alls det är konstigt att de inte ser något foster, det har jag också varit med om. Precis som du så hade jag själv räknat ut att jag skulle vara längre gången men det stämde inte på vul. Gynekologen sa att jag skulle ställa in mig på missfall. Jag fick dock komma tillbaks två veckor senare och då såg allting bra ut.
    Innan den graviditeten hade jag en missed abortion och då märkte jag ingenting, fast jag hade heller nästan inga symptom på graviditet från början. Jag har hört dem som sagt att symptomen har upphört, medan vissa sagt att det fortsatt och att de därför inte alls anade att något var fel.

Så det är nog bara att vänta och se. Jäettejobbigt att få det svaret jag vet men vad ska man göra

• Heiress

Ska man bli orolig om brösten slutar ömma? Är i vecka 6.

• reell

Jag fick veta i vecka 13 att jag inte hade något foster. Bara tom hinnsäck, och hormoner. De trodde att graviditeten hade avstannat i vecka 8, men ingenting stöttes ju ut efter det. Tog ytterligare en vecka innan missfallet kom igång, och då hade jag ändå tagit Cytotec flera dagar innan för att få igång det. Så visst kan det ta lång tid innan kroppen reagerar på att det inte finns något foster! Min läkare förklarade att det blivit nåt knas vid celldelningen. Den delen som utvecklades till hinnsäck osv fortsatte som "normalt", medan den delen som skulle bli ett foster misslyckades. Riktigt trist... Hoppas det går bättre för dig, och att det dyker upp något foster!! Du är ju väldigt tidigt i din graviditet nu, så det är väl inte så konstigt om det är svårt att se någonting så litet?

• Sweetie80

Tack för era svar, ja det är ju egentligen bara att vänta och se...

reell, det kanske är så det har blivit för mig med då, eftersom hormonerna ökar.

Oavsett hur det blir med denna graviditeten så ska det ändå bli skönt att få ett riktigt svar vid nästa vul, den 8 dec.

• insolito

Hej
    Min väninna råkade ut för det som du berättade om reel alldelles nyss. Själv är jag orolig, tänk om man går runt och inte bär på något utan att veta om det... ska man behöva vara orolig fram tills första ultraljudet om 1,5 månad?

• Hemliga 72an

Jag såg inte min son på vul förrän i vecka 10+! idag är han fyllda 1 år!

Helvetet är öppet!
  • Sweetie80

Hemliga 72an

Där ser man.... Allt verkar möjligt! Jag får väl se om jag har ett "mirakel" i magen eller inte :)

• reell
    Svar på #6
    Insolito: Be om ett VUL om du är orolig. Fast jag tycker personligen att man ska försöka vara så lugn som möjligt. Den största sannolikheten är ju ändå att allt är OK. Det finns för många jobbiga saker i livet att gå och oroa sig för, och det kräver bara en massa energi. Jag är trots allt tacksam för att jag fick glädja mig åt att vara gravid, för nu vet jag ju att jag KAN bli gravid. Och hoppas såklart på att bli det igen. Snart... :)
Svar på tråden Symptom vid missed abortion