Inlägg från: Lindisgbg |Visa alla inlägg
  • Lindisgbg

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Godmorgon!

Härligt med fredag idagGlad. Barnen har precis ätit välling resp gröt och nu är det min tur att få något att äta...

Lotta- Du vill inte ta en sväng till Backaplan, ska dit och kika på julklappar, blir väl även lunch där. Ska främst kika på Toysrus till barnen och deras kusin och så har jag lovat Casper att få köpa något därGlad. Åker när lilleman sovit här på förmiddagen så det blir väl vid 10:30-11 som jag åker hemifrån

Stolt mamma till Casper och Alexander mammasbusungar.blogspot.com/
  • Lindisgbg

Mica- Förstår att han var hungrig om han inte ätit sedan 2 månader sedanSkrattande. Skönt att han äter så bra igen. Du ska se att sömnen också snart blir bra.

• Lindisgbg

Hej hej!

Lotta- Tack för sällskapet idag.  Blir glad när man får höra sådana positiva saker om ens barnGlad

Emelie- Kul om brorsan kommer medSkrattande

Funderar på att lägga in en fika på Lek och Buslandet på Backaplan, pratade med Lotta om det idag.  Det är gratis för barn under 1 år och de har en babyhörna för barn 0-3 år samt mat, fika m.m. man kan köpa. Går man dit en vardagsförmiddag/lunch så brukar det vara väldigt lite folk där och barnen kan leka i det inhägnande baby/småbarnsområdet. Skriver in det i fikatråden imorgon, ska faktiskt gå och lägga mig nu, vad rolig man är en fredagskvällFlört

• Lindisgbg

Alexandra- Usch vad hemskt, måste vara bland det hemskaste man kan vara med omGråter. Dock skönt att de har en liten dotter sedan innan som de kan kan trösta sig med lite.

Sambon har åkt och hjälpt en jobbarkompis att flytta några timmar. Jag ska försöka komma iväg och träna lite efter lunch innan det är dags för sambon att åka iväg igen...de är några f.d jobbarkompisar som ska träffas och spela Wii m.m . Imorgon ska vi på 1-årskalas hos min kusin. Tycker inte det var längesedan hon var gravid och nu har hennes minsta redan fyllt 1 år, tiden går alldeles för fort...

• Lindisgbg

Godmorgon!

Har varit och lämnat Casper på dagis. Idag ville han inte alls gå till dagis men så fort vi kom dit var det inga problemGlad. Lilleman ligger på golvet och leker och jag har precis ätit lite frukost. Har tänkt fortsätta julpynta lite idag, har bara fått upp ljusstakarna/stjärnorna, vill få upp lite annat också, får se vad som hinns med idagGlad

Kajsa- Väntar också på ÖF korten, måste ju komma denna veckan nu.

Kan tipsa om en bra leksakssida på nätet, har beställt en del julklappar därifrånGlad

www.hikmet.se

• Lindisgbg

Godmorgon!

Tack för igår tjejer!Glad. Var verkligen bra på Lek och Buslandet, jobbigt bara med klassen som var där samtidigt...

Idag när jag kom till dagis så står det på tavlan: Nytt fall av magsjuka, vad trött man blir, ska det aldrig ta slut, väntar bara på att vi också ska får det. Tydligen går det överallt nu i landet....usch..vi kommer väl få det lagom till julLedsen

Kajsa- Vilken tur att ni klarade er. Det smittar ju jättelätt så det räcker ju att någon/några var smittade som sedan smittade ner så många...

• Lindisgbg

Mica- Konstigt, jag har O+ men klarar mig aldrigGlad. Angående alcogel så har jag det överallt. En stor flaska i badrummet, en i varje vagn(3 st) samt en i skötväskan. Spritar händerna på mig och Casper när jag hämtat honom från dagis. Man kan ju alltid hoppas att man klarar sig...

• Lindisgbg

Emelie- Ta kort med kamera på kortet och lägg in i datorn, det var så jag gjordeGlad

Kajsa- Wilmers kort blev också jättefint!

Ann-Sofie- Jobbigt med trasig tv...

• Lindisgbg

Hej hej!

Alexander har fått feber, gav honom en supp efter att jag hade tagit tempen, då hade han 39,4. Han har dock inte varit grinig och ätit bra ändå. Vet inte om det är tänder på G eller nåt. Casper har börjat hosta lite så det kanske är lite förkylning på G igen...

Lena- Stackars lilla tjejen. Skönt att det gick bra till slut. Kan förstår att hon haft ont, gör ju jätteont att få en flis under nagen...

Kajsa- Vad duktig Wille är, snart kommer även han krypa. Alexander har ju också börjat dra sig framåt, får se om han också kryper snart.

Mica- Tråkigt med huset. Du ska dock se att det dyker upp flera fina husGlad

Lotta- Skönt att det går bra att jobba och att det även funkar fint när Rasmus passas av sin pappa.

Camilla- Vad härligt med lite sol och badGlad

Sambon är på julfest med jobbet idag så jag är hemma själv med barnen hela dagen och kvällen. Var en snabbis på Backaplan och köpte nytt regnskydd till syskonvagen då jag tappat det jag hade. Hittade ett i genomskinlig plast som täcker hela vagnen, även den klassiska "luckan" där fram som det vanligtvis annars läcker igenom. Är annars väldigt svårt att hitta dessa i Sverige, vet andra som beställt sådana drån USA..

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV