Inlägg från: Lilla Ego |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Mica: Din stackare! Passa på att vila nu under dagen så att du orkar med middagen ikväll:) Hoppas ni får det trevligt!

• Lilla Ego

Carina/Mica: Fy så hemskt att aldrig få sova ut! Vi hade ju det rätt jäkligt i höstas men det handlade om 3-4 månader och sen blev det bättre..usch, önskar det fanns något man kunde göra!

Carina, testa lägg henne i ett annat rum. Vi märker ju direkt att F vaknar flera ggr/natt så fort vi delar rum men i sitt eget rum sover hon hela nätter eller åtminstone bara ett uppvak. Egentligen borde du åka bort ett par dagar och bara försöka koppla bort allt...det är klart du inte kan sova när du är på helspänn hela tiden. Om du inte skulle befinna dig i huset kanske det skulle vara lättare att slappna av eftersom du ändå inte kan göra något åt saken. Finns det ingen möjlighet att göra det? Kanske Patriks mamma kan komma och hjälpa honom ta hand om Elly? Det BLIR bättre, lovar. Jag bara skrattade inombords när alla sa så om Filippas ätande men så helt plötsligt en dag åt hon och nu är det ingen hejd på henne - hon TRYCKER in mat i munnen och hinner knappt andas mellan tuggorna.

Kajsa: Nu närmar det sig med jobb här med! Huvva, kommer att sakna ihjäl mig tror jag...

Idag har vi äntligen varit på öppna förskolan, inte varit dit sedan 11 december pga alla sjukor. Ville att hon skulle hinna återhämta sig först...men SÅ kul hon hade! Hon har lekt 3h och inte tittat efter mig en enda gång. När hon blev hungrig kröp hon ut i köket och började gapa åt dem som satt där och talade om att hon var hungrig och efter maten var det lek igen. Inte ens på sångstunden ville hon vara med mig...snacka om less på tråkmamman! Nu sover hon därute, helt utmattad:)

• Lilla Ego

Någon som vart på Pop idag? Har dom 70% på ytterkläder också nu? 50%? Ska nog kika in imorgon på väg till Maria...är lite sugen på den ROSA jackan till F. Kors i taket, Kristoffer kommer att ta tempen på mig om jag kommer hem med den;)

• Lilla Ego

Jenny: Babyproffsen hyr ut barnstolar, de skulle ha 200:- för en vecka i julas i Luleå...borde ju vara ungefär samma í Umeå? Visst finns dom där?

• Lilla Ego

Jenny: Men om du ringer och bokar på babyproffsen kan det väl inte bli fel? Då ger de ju ut den stol du bokat och inget annat? Å andra sidan är det ju inga problem att ta med en stol på flyget om du har hjälp att ta dig till flygplatsen. Kolla bara så att det ingår en stol i biljetten, sist vi flög fick Filippa bara ha 10 kg bagage INKL vagn/bilstol så jag fick betala straffavgift för hennes skötväska (hon fick inte ha något handbagage).

Jag har boken Somna utan gråt där det finns en hel del bra tips kring sömn. Vi följde inte hela hennes plan i den, gjorde några delar och det verkade funka här iaf...tar med den idag ifall det är någon som vill låna den. Har för mig att någon frågade efter den häromdan?

• Lilla Ego

Nu väntar vi med spänning på hur natten varit för De Sömnlösa! Hoppas ni fått sova lite mer sammanhängande...*håller tummarna*

• Lilla Ego

Seniljag. Glömde såklart skorna och att ge boken till Carina..och säkert något mer. Tack för idag Maria, o tack så hjärtligt för pyamasarna o skorna IGEN! Du är guldig:)

• Lilla Ego

Vi körde ett tag väldigt fasta sov/matrutiner och undvek att åka bort på kvällarna för att F skulle sova...då kände man sig som värsta torrbollen men nu är jag glad att vi verkligen satsade på att få ordning på sömnen.

• Lilla Ego

Vad kul att Benji går!! Man såg ju att det var på gång i veckan:)
    Filippa släppte faktiskt taget i säkert 10 sek idag, hon såg jätteförvånad ut, men sen drattade hon ner på rumpan igen. Tror dock inte att hon kommer att gå innan ettårsdagen...

Ikväll ska vi ut och äta tillsammans med två kompisar..Filippa ska med och jag bävar redan för det. Hon är så rastlös och vill inte alls sitta stilla en hel middag. Är man hemma hos någon funkar det ju eftersom hon kan krypa runt och roa sig lite själv men ute på lokal..blä. Det kändes så himla kul när vi bokade in det här men nu vill jag egentligen bara avboka.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV