Inlägg från: fru Elle |Visa alla inlägg
  • fru Elle

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Så länge sover inte Molly, men nästan. Brukar sova 11 timmar på natten i ett svep, sen har hon oftast två sovpass under dagen ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Då sover hon runt en timme, ibland en halvtimma eller två timmar, men väldigt sällan längre än så.

• fru Elle

Kajsa; Hoppas verkligen att du slipper VKS, låter ju som någon på bröllopet eller någon som gjorde maten var smittade.

Ann-Sofie; Vad gott att ni fick sova lite mer i natt. Skönt när han somnar om själv.

Verkar vara mycket magsjukdommar nu, tycker man hör många som är sjuka.

Hoppas ni hittar något på utförsäljningen idag. Kan inte åka för sambon behövde bilen, men känner inte att jag behöver köpa något mer till Molly nu innan jul.

Fyndade två resespjälsängar för totalt 200 kr, båda var i bra skick. Ska ställa en i sommarstugan och en kommer vi använda som resesäng. I somras hade vi en växasäng i stugan men då hon ställer sig i sängen så funkar ju inte den nu.

Idag ska jag få lite hjälp med att fota Molly, hoppas att hon är på humör för det och att det blir några fina bilder.

• fru Elle

Har med vista och jag ser inte hela namnet, konstigt att det beror på vilket operativsystem man har. Använder explorer.

En kompis till mig har varit här och fotat Molly, hoppas det blev många bra bilder.

• fru Elle

Mica; Typiskt att det var många som var intresserade av ert radhus. En del kan ju ha velat höja i början för att försöka skrämma bort någon. Men jag tror att de flesta är lite försiktigare nu när det gäller budgivning. Men är det många som blir förälskade i huset så kan det nog fortfarande skena iväg.

Ann-Sofie; Typiskt att du hade svårt för att somna igår när han sov så bra. Men det kommer säkert fler sovnätter nu får vi hoppas.

• fru Elle

Fina kort det blev på öppna förskolan. Min kompis tog många fina bilder på M. Ska försöka lägga upp något kort på FL, men det brukar vara så segt.

• fru Elle

Allt prat om hus gör ju mig sugen med, men vill samtidigt bo kvar inne i stan. Men om vårt drömhus dyker upp så slår man nog till.

Lena; Stackars Freya, förstår att du inte vill ta ut själv. Man vill ju inte att någon del av stickan blir kvar.

Camilla; Vad härligt med semester.

• fru Elle

Maria; Tack själv för fikan.

Mica; Trist att det inte blev det huset. Hoppas ni snart hittar något annat ni vill ha.

• fru Elle

Har varit i Malmö i helgen och hälsat på Mollys farmor och farfar. Vi vaknar kl 01.00 av att M kräks, sambon tar med henne till badrummet där hon kräks en gång till. Sen när vi hade tvättat av henne och fått på henne en ny pyjamas så kräks hon igen , så vi får göra om proceduren igen. Tog ett tag innan hon kunde somna om.

Under dagen var hon som vanligt, men hon hade inte sån stor aptit. Gav henne lite vattningare välling och sen fick hon lite mat. Efter att vi har satt oss i bilen och ska börja åka så kräks hon, så det var bara att vända och byta om på henne. Förstår inte riktigt vad det är som är fel, för hon kräks inte i samband med mat och hon kräktes ju inte på 12 timmar.

Maria; Tror vi får ställa in imorgon, vill inte dra mig M om hon inte är riktigt frisk.

• fru Elle

Alice; Verkligen jobbigt att Vida vägrar att äta, 40 ml på ett dygn är ju inte så mycket. Man vill ju bara att det ska fungera.

Verkar som det är många som har varit dåliga i helgen och några som har krånglat med sömnen.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV