Inlägg från: primusbarn |Visa alla inlägg
  • primusbarn

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Ja, det låter ju enklast att hyra babyskydd, synd att det inte fanns bilstolar att hyra.

Jag har kommit på ett sätt att byta blöja på Inez utan att hon rullar iväg och smetar ut allt bajs. Om jag håller en ballong mellan tänderna så tycker hon att det är så roligt att hon kan tänka sig att ligga kvar.
    Problemet är bara att sikten blir lite begränsad...
    Räcka ut tungan

• primusbarn
    Lena: Nästan samma här. Inez somnade precis i mitt knä. Hade kunnat försöka hålla henne vaken, men hon började bli grinig och då är det enklast att bara låta henne somna.
    Jag gissar att hon vaknar om en stund och inte somnar igen förrän 22-23. Fast det är ok så länge jag slipper gå upp på natten.
  • primusbarn

Jag var lite sugen att följa med till lek och buslandet idag, men både jag och Inez har en långdragen förkylning så jag skippar det. Känns ändå lite stressigt närjag måste hämta på dagis.

Linnea & Mica: Usch, vilken dag ni hade igår båda två. Hoppas det går över vad det än beror på.

Ann-Sofie: Att du orkar. Klen tröst nu, men snart är de inga spädbarn längre, sovmönstet brukar bli annorlunda (bättre) när de bli äldre, de går in i djupsömn snabbare och vaknar inte lika lätt eller lika ofta.
    2009 så får alla sova igen, ska vi bestämma det?

Emelie: Men gud, vilket jobbpass! Han kommer ju att behöva sova ett dygn efter det.

Jennie: Ha ha!

Jag hade rätt om Inez igår förresten, hon vaknade runt 20.30 och var sedan pigg och glad tills hon somnade igen strax efter 23
    Nu snorsnarkar hon här bredvid.

• primusbarn

Mica: Oj, det var dyrt! Där jag går brukar de inte ta betalt för tandsten, brukar de göra det?

Gud vad Edvin pratar om julafton Vi har gjort en väggkalender så han får en liten present varje dag, igår fick han ett kalenderljus (heter det så?) som man tänder varje dag.
    -Är det julafton nu?
    -Eh, neeeej inte förrän ljuset är här nere
    Nästa dag:
    -Är det julafton nu?
    ...

• primusbarn

Alcogel ja, det har vi glömt att fylla på!

Ann-Sofie: Skönt att natten var bättre, hoppas det fortsätter

Kajsa: Hoppas ni klarar er, men det har ju gått ganska många dagar sedan lördags. Det verkar vara ett svårt vks-år.
    Har aldrig haft det själv, hur märker man skillnad på det och vanlig magsjuka egentligen?

• primusbarn

Hua, det låter inte alls kul. De få gånger jag haft vanlg magsjuka (läääänge sen) så har det varit väldigt lindrigt, bara behövt kräkas någon enstaka gång.
    Har kräkts betydligt fler gånger av alkohol Oskyldig

• primusbarn

Just det. Linnea, du erbjöd ju att skjutsa oss idag. Men Johan tar ju bilen till jobbet numer, så jag hade varit tvungen att plocka ut stolarna igår och släpa hem dem från parkeringen och ända upp hit. Kändes inte värt besväret när jag inte har några pengar att handla för.
    Nej, vi får sitta hemma och snora istället.

• primusbarn

Kajsa: Jag ser hela namnet, förutom den del av Johansson som är täckt av en röd pratbubbla, men ingen förskjutning.

• primusbarn

Mica: Vad synd att budgivningen skenat iväg. Trodde inte att det var sån hets idag. Men det är klart, folk måste fortfarande flytta, och de som har pengar kan ju buda.

Jag tror Inez har en övergångsperiod från att behöva sova 2 gånger till att sova 1 gång per dag. Hur vi än gör är hon vaken på kvällarna iaf. Sover hon 2 gånger så är hon helt enkelt för pigg för att somna, sover hon en gång så kraschar hon och tar sin tupplur mellan 18 och 20, sedan är hon pigg tills vi (jag) går i säng.
    Nåja, ska väl inte klaga, huvudsaken är ätt nätterna funkar, men det skulle vara skönt att äta sin kvällsmacka utan att hon anfaller mig och smular ner hela soffan med ost

• primusbarn

Jag tittade precis på radhusen i fräntorp.
    Haha, vad var det för tygstycke de satt upp i sovrummet i 9:an? Vilken fräck inredningsdetalj

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV