Inlägg från: Lilla Ego |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Grattis Elly!
    Ja, visst blir man lite nostalgisk:) Jag fattar inte riktigt att det gått ett helt år!

Jag tror att Filippa har haft femte sjukan nu i veckan! Hon kräktes ju några timmar och sen hade hon lite lätt feber och igåg fick hon konstiga röda rodnader i ansiktet som kom och gick under dagen. Idag hade hon likadana utslag över hela kroppen så när vi kom hem från stan kollade jag runt lite på nätet och det låter väldigt likt femte sjukan. Tydligen kan utslagen komma och gå i upp till tre veckor!

• Lilla Ego

Grattis Inez-tjejen! :)

Mica: Vi var också på Backa läkarhus, helt grymt ju! Knappt någon väntetid alls:) Filippa har någon form av virusinfektion, läkaren visste inte om det var just femte sjukan men hon fick tavegyl mot utslagen. Det blev helt tokigt mycket utslag som fladdrade över hennes kropp hela eftermiddagen igår så till slut ringde jag sjukvårdsuppl som tyckte vi skulle åka in och visa upp dem, det var nässelutslag.

Stackars Alexander ju! Vet ju precis hur det är att tvinga i henne vätska, satt och gjorde det en hel natt, var femte minut...usch. Hoppas han blir bättre snart! Jag blandade ingen saft i socker/saltlösningen och då gick det mycket bättre..och när hon sov passade jag på att spruta in massor för då protesterade hon inte.

Jag och K hade en riktig helkväll ute igår, vi åt tills vi knappt kunde sitta upp på La Sombrita och sen när vårt sällskap blev trötta och slitna och ville hem stannade jag och K till på Hotell Gs champagnebar och unnade oss ett glas champagne:) Det var så otroligt skönt att få göra något själva, det här var första gången vi lämnade bort henne en hel kväll och det gick hur bra som helst här hemma:)

• Lilla Ego

Carina: Som självutnämnd mästare på kräksjuka barn måste jag ju uttala mig;) När Filippa har varit dålig har hon vägrat både mat och dryck, däremot så fort det vänt har hon direkt börjat äta välling. Jag gör socker/salt-lösning som jag sprutar 5ml/var femte minut så lägne hon inte dricker, när jag får i henne mat o dryck slutar jag med lösningen. Truga inte med maten, om hon inte är sugen kanske hon mår illa och då är det ju inte så kul att äta..så länge hon får i sig vätska klarar hon sig:) Välling (majsvälling) är kanon, innehåller mycket vatten och all näring de behöver:)))

Jenny: Är sugen på att testa balsamtvätt, måste bara ta mig iväg o handla rätt balsam:) Väntar också med spänning på rapport om oljetvätt!

Emelie: Stackars Evi, pluttan! Då var det ju inte så konstigt att hon inte ville äta, halsfluss gör ju jätteont!

Vi vill fika imorgon! :) Vi vill fika heeeeeela veckan!

• Lilla Ego

På sjukhuset sa dom att man skulle ge majsvälling så fort dom blir knasiga i magen, mycket snällare än fullkorn

(med det smakar lite konstigt så hon kanske ratar det först, testa några gånger)

• Lilla Ego

Är det ingen som är sällskapssjuk idag? Vi är!

Jag har en halv marsipantårta i kylen om det är någon som är sugen;)

• Lilla Ego

Det där med blåbärssoppa verkar det gå dubbla bud om, jag fick också det rådet från sjukvårdsrådg men läkaren på Östra sa att det kan förvärra kräkningar...vem ska man tro på, tro på, tro på?

• Lilla Ego

Jaaa, men lite märkligt att två personer från sjukvården inom loppet av ett par dygn säger helt emot varann. Hon på sjukvårdsrådg menade att Proviva blåbär skulle vara SÅ bra pga bakterierna och blåbären men när jag nämnde att jag köpt det för läkaren blev han irriterad över att jag fått det rådet. "Förstår inte varför alla envisas med att rekommendera blåbär när det bara gör det värre" var hans mening...

• Lilla Ego

Meeeen, ingen som vill göra något idag heller? Det här är ju min sista vecka, har lite panik och vill hitta på ngt...pliiiis?

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV