• koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Här fortsätter vi med vinterjoller!

Vi som hänger här:

gersime-Linnea: Annie 30-jan
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10-feb
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10-feb
    MmmJennie-Jennie: Leon 12-feb
    Wiksan-Sandra: Selma 12-feb
    Mica82-Micaela: Alexander 13-feb
    Meemmee-Emelie: Evelina 13-feb
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14-feb
    mumma84-Alice: Wida 14-feb
    millan84-Camilla: William 16-feb
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17-feb
    Catinkan-Carina: Elly 20-feb
    Primusbarn-Jenny: Inez 21-feb
    Lindisgbg-Linda: Alexander 25-feb
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar
    Tokboll-Maria: Vidar 12-mar
    Anel85-Lena: Freya 16-mar

Länk till fikatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38027017.html

Vi som bloggar:
    Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Lena: www.babydagboken.se/freya.last
    Jennie: famhasani.blogg.se
    Emelie: fambabunovic.blogg.se
    Jenny: primusochinus.blogspot.com
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com

Och så lite nostalgi...

Länkar till de gamla bebistrådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m30207662.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33230584.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35758640.html

Länkar till våra gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m21993962.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m24856062.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m27484602.html

tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 13:45
    Bloggtillskott:
    a-manochmamma.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-08 10:11
    NYA FIKATRÅDEN:
    www.familjeliv.se/Forum-11-259/m41196534.html
  • Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV
  • koalamom

Glömde ju fråga om det är någon som kan komma hem till oss och hjälpa mig med Vidar i morgon mellan kl 10.30 och 12.00? Har föreläsning mellan 10.30 och 12.00.

• pseudonym1

Maria: Jag hade gärna hjälpt dig men kl 11.30 måste jag få elly att somna genom att vara ute och promenera med henne..
    Men behöver du hjälp någon annan gång så säg bara till!!

Jag har ju bara fått mens 2 ggr sen hon kom eftersom jag ammat så mkt... Innan henne så hade jag mini-pms någon timma före mensen kom men det verkar ha ändrat sig nu..
    Hela dagen igår och även idag så har jag varit ett jävla monster utan att fatta vad det varit..
    Jag blev så arg på elly igår när hon vägrade äta så jag fick gå in i sovrummet o bara skrika "fan, jävlar, satans skit" och andra fina saker.
    Idag, när mitt humör fortsatte så började jag undra om jag fullständigt tappat det för jag kände inte igen mig själv.. och då kom mensen så nu fattar jag vad det är..
    Hoppas inte att man ska få sånt här pms-humör varje mån
    Någon annan som fått det?

• pseudonym1

Förresten maria... Vi kan göra så att vi kommer till dig kl 10.30 så kan elly leka med vidar fram tills 12 när du är klar så går vi en promenad hem ist. Det blir ju bara en halvtimme senare än vad hon brukar sova så det är ok..

• fru jönsson

Maria, Carina - Vi kan också hjälpa till om det behövs imorgon, eller så är vi två som dricker kaffe och vaktar tre barn :)

Helgen har varit härlig med babysim, fest och nu ikväll ska jag på bio med två tjejkompisar :) Har även fyndat lite på Tradera ;)

Carina - Tror jag såg Elly och hennes pappa på Munkebäcksgatan i fredags runt lunch, det var likadan vagn som er. Har Patric grön mössa?

• pseudonym1

Alex: Kom gärna om ni kan så får jag o elly lite mer sällskap!

Japp, det var patric du såg! Han går den rundan och de flesta av hans mössor är grönsvarta, dvs Gais-mössor

• koalamom

Carina & Alex: Åh, det hade varit kanon om ni kunde komma. Roligt för er om ni är två oxå, så är det mindre jobbigt med 2 vuxna på 3 barn oxå.

• Lilla Ego

Tänkte säga att vi också kan hjälpa till imorgon men såg att du redan hade två hjälpare, Maria:) Måste ju passa på att göra ALLT nu dessa två veckor innan jag börjar jobba, hehe...

• primusbarn

Idag var det vår tur att ha en riktig ätdag.
    Inez vräkte i sig 1 1/2 1-årsburk till middag (oj, vad mycket ettor det blev där). Edvin fick göra sin egen paj till middag, han fick ett mat- och bakset i julas, bl.a. en liten pajform på 10 cm som går att ha i riktiga ugnen. Det blev en jättefin liten portionspaj och han åt upp nästan hela!

Idag handlade vi present till Inez, det blev en grön gungdinosaurie som var jättefin, så nu är jag nöjd.

Maria: Hade också tänkt erbjuda mig att komma. Ofta träffas ni ju på tider som är lite svåra för mig att komma iväg på men från 10.30 passar det jättebra för mig. Funkar det med 3 vuxna på 4 barn också?

• koalamom
    Jenny: Jadå, visst gör det det! Du är välkommen! Sen kan du ju faktiskt komma tidigare när vi har fika här hemma hos oss annars oxå.
  • Anel85

Emelie: Hehe, ja 17 ggr om dagen blir nog lite jobbigt! Freya kom även med overallen igår kväll och skulle ha den på sig, men det var lixom dax för sängen, inte läge att gå ut

Hur har födelsedagskalasen varit för er som haft det nu i helgen? =)

Grattis William på 1 års dagen!!! Puss från Freya

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV