• Lucie

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Nu ska vi hämta pappa!
    Jiiiiiiiiiiiiiiiiiippiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!1

Mamma till älskade Rasmus goteborgskalaset.blogg.se
  • Lucie

Gick finfint att jobba idag faktiskt!
    Kondisen finns ju där nånstans och inte tyckte jag att 60 trappor var nått!
    Men det kommer nog att kännas imorn!!! HAhaha

Pappa ringde på morgonen
     - "han är ju så ledsen hela tiden"
     - "ja man måste sitta på golvet HEEEEEEEEELA tiden JA!!!"
    - "Men jag måste skita!"

Hahahahahahahaha VÄLKOMMEN TILL KLUBBEN!!!!!
    Jag sa bara att jag minsann inte skitit ensam på 9 månader - så det så!

MEn sen sov Rasmus och så blev han glad och de åkte och hanslade och mötte mamman!

MEn det kom nästan tårar av saknad på eftermiddagen faktisk!

MEn så skönt att konna göra det man har för händer utan att bli avbruten hela tiden!
    Och så får jag röra lite på röva!!!!

Men vad har ni gjort då ehla dagen - hallå hur mycket som helst att läsa igenom ju!

Just nu får pappan sova lite och mamman längtar efter duschen!

• Lucie

MAn lägger bara alla sina julkort i den och så lägger man den på "låddan"!
    Förslagsvis en röd låda som sitter uppe nu!
    GLÖM INTE PORTO BARA!
    Ser man tyvärr allt för ofta!!!

H/ Brevbäraren!

• Lucie

Åh Lena så hemskt med lilla Freya men så skönt att det blev braa!

Sorry Mica med huset! Vi väntar oxå på rätt läge - kollar lite runt!

Grattis KAjsa till ståupparen!!!!

Har såååååååååån jälla träningsvärk så jag döööööööööör!
    Men men det går ju över!
    Idag var det riktigt kul att jobba - allt flyter på man flyger fram och gamla tackter sitter i - man har ju nått för händer hela tiden oxå så man hinner nästan inte sakna lillen!

Ikväll har vi köpit räkisar och vin o revbensjällisar!
    Mmmmmmmmmumsimusms och mysimys!

Idag gick det bättre för killarna - Rasmus har varit på bra humör hela dagen!
    Nu väntar vi bara........

• Lucie

Vad mysigt att han gillar din mat jennie!
    Gjorde ju stek, pot, och sås härom helgen och han slukade det ju som en varg!
    Tror att det är för att de kan äta mer saltad mat nu som gör att smakerna kommer fram - det uppskattas nog!

Var på stan idag! Phu säger jag bara - vad folk!!!!
    MEn vi hittade så gott som de sista julklapparna så inte mycket kvar!

Vi fick ett vakentroll på halsen ikväll! Rasmus har röjt och lekt till nu när han får välling och vi hoppas på att kunna stoppa honom i säng!

Rasmus vaknade 7 imorse och gissa om trötta mamman med lite vinsmak i huvudet gillade det!
    Fy så ovan vid att dricka! Jobbigt bara!
    Ikväll blir det läsk, chips och tv spel! Mysimys!

Men kajsa så jobbigt med Wille då - att han inte vänder isg själv! Det har inte blivit nån grej bara då för att han vet att du kommer och vänder honom - nån närhet och uppmärksamhetssökande grej?
    Jobbigt ialafall!
    Tänker på er som har jobbigt med sömn och mat!
    Kraaaaaaamar!

• Lucie

Gpmorron!
    Kunde hålla Rasmus i sängen ända till 20 i 8 innan skrik och munprutar och slå med nappen i spjälorna blev för mycket till och med för en härdad mor......
    Nu har han iallafall sovit ut! Glad som en lärka! Oftast vaknar han ju vid halv 6 - 6 och då har han inte sovit klart och bara gråter gråter gråter så fort man sätter honom på golvet så då blir det en 2-3 timmar av konkande och gosande!
     Jennie - nej jag saltar inte men jag tänkte på det saltet som redan finns i korv, fiskpinnar och andra grejor - det behöver man ju inte tänka på som man gjorde då de var riktigt små!

Nu har Rasmus för första gången börjat visa att han är mätt iallafall - eller ja han slutar äta...hehe ....tolkar det som mätt!
    Han har ju bara tagit emot allt man stoppat i honom hittintills så nu vet jag iallafall att han blir mätt!

Men Sandra så jobbigt att sakna Selma!
    Uschusch - jag kände på tors och fredag vid lunch tid sån saknad att jag fick tårar i ögonen - det känns liksom i bröstet!
    Har ju aldrig varit ifrån honom så länge förut!
    Men annars blev jag positivt överraskad då det var skönt att för en gångs skull få ägna sig åt det man hade för händer! OCH.... äta ett mål mat på dagtid ifred hehe

Nu har Chrille jätteont i halsen och känner sig hängig! Jaja det var väl bara att förvänta sig efter att ha jobbat 10 dagar 7-19/20 och sen komma hem till sjuka familjen!

Och Lena det ÄR kul att du hänger på igen! Vore kul om vi sågs snart - men på tisdag är det väl lek o bus landet som gäller va?

• Lucie

Jag vet att jag sa att har man fått vks så vet man att det inte är vanlig magsjuka men......
    Chrille e gördålig!
    Han var till och börja med jätte förkyld med halsont och feber igår morse!
    Han sa redan i lördagskväll att han kände sig konstig!
    Sen i går kväll så blev han såååå dålig i magen och sånna kramper! Vks börjar ju oftast så!
    Och så säger han att han mår så himla illa!
    Vid 5 i morse väckte han mig - jag hördde att han inte mådde bra - han gnäller typ aldrig! Då hade han spytt sa han - äntligen mått illa hela natten!
    JAg mådde ju så illa då jag hade vks att jag första gången stoppade fingrarna i halsen för känslan är så överväldigande!
    MEn det hade inte han gjort!
    Han hade oxå 40!!!!!!!!!!!!! graders feber!
    HAllå!
    Allt på en gång!
    Jag skulle satsa på att det är vks men det låter ju lite annorlunda - kanske förkylningen gör att den beter sig annorlunda?
    Rasmus har inte ätit nått mer än en och en halv flaska välling sen igår morse så jag misstänker att han kankse mår illa oxå men bra mellan varven - var dock rätt apatisk igårkväll! Och så sov han till 8!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! idag!!!!
    Heltt j...la otroligt!

Nu e frågan om man är en potentiell smittbärare med husarrest eller om man vågar sig ut.........

• Lucie

Jag uppfann just ett nytt ord tror jag - kaskadbajsa!
    Det var vad Rasmus just gjorde!
    Det sprutade ur linningen på byxorna!
    Stackars sjuka pappa fick komma upp ur sin dvala och hjälpa mig duscha barnet då det var bajs på mamma, Rasmus golv och allakläder!

Så sammanfattningsvis så tror jag att även Rasmus blivit drabbad nu!

• Lucie

Nu har jag stoppat bägge killar i säng!
    Chrille ser ut som ett lik och beter sig som ett oxå!
    Rasmu shar vart på jättekonstigt humör ömsom bus och ömsom "stå och luta huvudet mot soffan inte säga nått på 3 timmar! humöret.
    Han bajsade en rejäl till laddning med smutigt vatten typ så nog är det magsjuka alltid!
    Han vänder oxå bort huvudet nästan äcklad så fort man kommer med en sked och flaskan får man truga på honom - måste ju ha vätska!

Men Linda så hemskt!!!FörvånadFörvånadFörvånad
    Vilken tur att de gick förbi!
    Tänker jätteofta på vad och hur man ska göra om olyckan är framme!
    2 gånger har någon torrkokat nått i vårat hus och brandkåren kommit! Så läskigt!

Hoppas Molly inte spyr nått mer nu då! Kramar!

Kajsa tråkigt med vagnen !
    Våran gnisslar något hemt förskräckligt men det går nog att smörja!

Behöver jag säga att vi inte kommer till Buslandet imorn!
    Vill ju så gärna men vill ju inte smitta nån och sen får vi se hur natten utveckalar sig!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV