Inlägg från: primusbarn |Visa alla inlägg
  • primusbarn

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Jag hade haft större förståelse om hon blivit rädd för den här:

• primusbarn

Åfytusan vad läskigt Linda!
    Johan är väldigt noga med att kolla ljus och plattor då vi går ut, deras hus brann ner när han var 6 år och det har satt sina spår.
    När jag var liten hade min mormor varit hemma hos oss och glömt ett ljus på köksbordet. När jag kom hem (ingen var hemma då) hade det brunnit ner och manchetten hade börjat brinna. Det hade kanske slocknat av sig själv, men lite läskigt var det allt.

• primusbarn

Jaha, då var det kört idag igen.
    Jag har fått en liten mjölkstockning och var tvungen att låta Inez amma ut det. Givetvis så somnar hon, och om jag försöker väcka henna så blir det inte roligt, så det blir en till vakenkväll här Räcka ut tungan

• primusbarn

Tjohooo! Jag kan komma på fredag!
    Vår glöggkväll blir en annan kväll och Edvin ska sova hos farmor så Johan kan vara själv med Inez så nattningen blir lite smidigare. Jag sover inte över då hon ammar en del på nätterna, men jag kan vara där några timmar på kvällen
    Ska genast skriva upp mig i andra tråden

• primusbarn

Fast det är väl bara en sändning av en sort av fruktpuréerna? (banan/persika?)

MmmJennie skrev 2008-12-08 22:19:24 följande:
    viktigt!! köp inte hipps ekologiska barnmat!! dom varnade nu för den på nyheterna... det är barn som dött av den!!
  • primusbarn
    Maria: Jag glömde att kommentera det du skrev igår om Axel och maten. Precis så är det med Edvin också, han äter massor på dagis, men ibland får vi vara nöjda om han dricker ett glas mjölk till middag hemma. Han har perioder då han äter bättre, men nu är vi inne i en matvägrarperiod igen. Han växer ju så jag är inte så orolig, men vissa kvällar blir jobbiga då han blir gnällig, men han fattar förstås inte att det är mat han behöver.

Idag är det pepparkaksbak på dagis, det ska bli mysigt.
  • primusbarn

Hanna: Usch, trist att du också skulle åka på det.
    Hur många är det som sluppit undan än så länge, inte så många kvar nu? *bävar*

Linda: Åååå vad störigt! Förstår att du är arg

Men, Linnea, du måste lära dig att ta det lugnt. Jag förstår att det var kul att gå på julavslutningen, men du måste vila om du har så ont. Jag blir ju orolig.

Vi var på pepparkaksbak på Edvins avdelning, och Inez hade jättekul. Hon kröp glatt omkring bland alla stora barn och var väldans populär . Det gick ganska vilt till ibland men det bekom henne inte ett dugg. Edvin hade aldrig krypit iväg på det sättet i den åldern, de är verkligen olika.

• primusbarn
    Jag har fått 5213 kr tillbaka på skatten!!!

Wohooo! Vilken fantastisk julklapp Penga mun
  • primusbarn
    Maria: Ja, jag har ju FA-skatt och då kommer pengarna senare. Därför hade jag totalt glömt bort det, så nu känns pengarna verkligen som en bonus.

Visst går det bra att sy sjal. Du får se till att tyget är diagonalvävt bara, det ska vara stumt på längden, men ge med sig lite om man drar på snedden. Det är stor skillnad på avlastning beroende på vilket tyg man väljer. Annars är ju ett tips att sy en Mei tai, då tror jag tygvalet inte är fullt lika viktigt, många syr av ikeas Lenda till banden (lite stretchigare) och har ett tjockare, stummare tyg till panelen.
    Själv håller jag på att sälja av mina sjalar nu, det är bara sele som gäller sedan ett tag tillbaka.
Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV