• Lucie

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

God Jul på er allesammans!

Kram till er alla och speciellt till er alla som haft ett tufft första år!
    Då tänker jag speciellt på Alice familj och Jennies!
    Jag skickar oxå en speciell varm kram till Micas familj och hoppas att ni får komma hem över julen!

Mamma till älskade Rasmus goteborgskalaset.blogg.se
  • Lucie

Grattis Jennie från en som förstår att det inte är kul att fylla vid jul!
    Jag fyller i övermorron!

Rasmus vaknade oxå görtidigt!
    4!!!! MEn jag tvångssövde honom - hysteriskt klappande på ryggen....
    Vi gick upp 10 i 7! Jippie!

Vi har bestämt att ikväll får han vara uppe tills han stupar!

Nu ska jag sätta fart med lite städning och möblering här - mycket som ska ordnas då 11 personer kommer på middag!!!!!!

• Lucie

Hejhej och god jul igen på er!
    Vi har haft en kanonisch jul!
    DEn har varit perfekt och flytit på så smidigt - inga missöden!
    Rasmus har varit som en ängel och verkligen uppskattat sina julklappar!

Chrilles lillebror är kvar och de är så hemlighetsfulla - planerar nått....Fundersam

Vad skönt att Alexander mår bättre

Alice - jag har ingen aning om vad en knapp på magen är men det lät som om det kan funka bättre!? Men är det en permanent sak eller?

Och suck....detta med svärmödrar! "Han är för varm, han är hungrig, du måste ge honom mjölk, akta det och akta datt......." osv men jaja det är ju deras barnbarn så de är ju bara omtänksamma....men irri irri irri

• Lucie

Vad coolt att Eric går! Häftigt!
    Rasmus tog ett steg till imorse men inget mer sen!
    Däremot så är han ju inte dum våran unge! Hmmmmm
    Han har väldigt snabbt lärt sig att manipulera för att få som han vill!
    Blivit väldigt skrikig!
    Jobbigt!
    Men jag ska ta tag i detta efter helgerna nu när vi inte har främmande!
    Nu nätr vi haft folk här hela tiden vill jag inte ha en hysteriskt skrikande unge här hela tiden men sen ska han få lära sig att man inte får sin vilja igenom genom att skrika!Skrikandes
    För det är just det han har lärt sig!
    Men det är inte så farligt som det kanske låter -men det kan nog bli har jag en känsla av!

MEn det är så fantastiskt och se hur fantastiskt glad han blir då han kommer på hur saker fungerar - de nya leksakerna  - ren lycka bara och mamma får tårar i ögonen - så fort de utvecklas!
    Suck!
    10 månader igår!
    Ojojojo

Imorse fick jag världens bästa födelsedagspresent i efterskott - jag fick sova till - 10 över 12!!!!!!!!!!Förvånad
    Ojojojoj så gott det var - herregud - första gången på 10 månader! Detta ska vi göra om!
    Jag har ju inte trott att jag kunnat sova så länge längre - men i med proppar och kolsvart rum så gick det utmärkt!
    Förövrigt fick jag det jag önskat mig så lääääääääänge - en DVD med den brittiska serien Stolthet och Fördom - INTE filmen!
    DEn är helt uuuuuuuuunderbar!

Vad skönt att ni är hemma och allt är gott Mica!

KRam och ha en bra helg!

• Lucie

Gud så vackert det är ute!
    Vill ut och fota!
    Rasmus vaknade med 39,3 här och är som en ilsken däckad säl som vägrar sova!
    Skitkul! Stackarn!

Vi skulle åkt till Småland kankse men det är just det med att väcka mitt i natten och natta om och sen köra hem dagen efter och kanske stå och vänta på taxi mitt i nattren.....nä fy - vi blir hemma och myser!

Angående Thailand så SKA vi bara tillbaka men jag anser att ska man åka med så små barn som de är nu så kan det lika gärna vara - för varmt att ligga på strande och det är ju det man vill göra!
    Nä vi väntar tills han är åtminstone 4 eller 5 för då kan han oxå ha glädje av det!
    Nu skulle man få häcka på hotellet för att sova middag och blir det 40 grader som det var i en och en halv vecka när vi var där så kan man ju inte sitta på stranden en hel dag!
    Men vi ska åka till kanarieöarna eller mallis om nått år kanske har vi bestämt!

Jaha - bara vänta ut febern idag då och se om man kan ta sig ut nånting kanske!
    Suck! Jag är så trött på sjukdomar!

Tänkte handla lite kylling och göra egen thaimat idag med riskokaren/grönsaksångkokaren vi fick i julklapp - muuuuuums!

• Lucie

SNÄLLA någon som har fler tips än alvedion då tänder är på G!!!???
    Rasmus bara gråter och saliven bara forsar ur munnen så det måste vara nått stort helvete på gång där inne!
    Men han är ju så ledsen trots alvedon!!!!!!!!!!!!
    HJÄÄÄÄÄÄLP

• Lucie

Tack Maria - imorn inhandlas det ipren här!
    Nu har vi stoppat honom i säng!
    Han somnade med huvudet mot mitt bröst oavbrutet gnyende!
    Han fick pjamas alvedon och välling medans han sov!
    Usch gånger som dessa får man tårar i ögonen - lilla gubben!

• Lucie

Rasmus sover äntligen nu....
    HAr varit en jobbig natt med många uppvaknanden! HAn bara gråter hela tiden - ont i halsen tror vi!
    Vid halv 8 i morse åkte jag till vårdcentralen - ingenting - virus sa hon - åk hem och ta alvedon....
    Men Rasmus bara gråter och nu får vi inte ens i honom vätska han bara skriker då han sväljer och de förbannade supparna åker ut hur jag än försöker trycka idem!
    FAAAAAANNNNSkrikandes
    Och i munnen kommer INGENTING in om vi inte håller fast och häller ner i munnen!

JAg blir galen!
    Är han likadan då han vaknar och fortfarande inte dricker nått så åker vi till Östra - förbannade vårdcentralen - litar INTE på dem!!!!!

Åh vad hemskt det är då de små mår dåligt!

• Lucie
    JÄVLA IDIOTER - Kajsa!
    Gud vad arg jag skulle ha blivit!
    Ungarna som sköt mot vårat hus har inte kommit tillbaka!

Rasmus svarade på Iprenen och sitter nu och leker i godan ro!
    Han har druckit vatetn och ätit en macka indräckt i välling!!!!!
    Man får ha fantasi för att få i dem grejor

Kul med Wilmer att han står!!!!

HAnna - krama lilla Mollypolly! Hoppas hon blir bättre!
Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV