• Mica82

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

skönt..han somnade om själv

• Mica82

kl 12 i natt var alexander jättevarm. andades lite ansträngt så jag tog upp honom o gav honom nässpray o ipren. 38.5 hade han då. kl 4 var han ännu varmare. 40 grader. gav han 2 panodil suppar. kl 8 hade han fortfarande 40 grader o var ganska trött. då blev jag lite orolig. ringde barnmedicin o har fått tid om en timme. nu sover han jättetungt, somnade på mitt bröst vilket han typ aldrig gör... vill inte väcka honom....
    hoppas det bara är vanlig virus som Rasse hade. kul att han tog sina första steg Lotta! Hoppas du får någon fikadate idag!

• Mica82

carina.
    om febern hade gått ner något när jag gav honom febernedsättande så hade jag inte oroat mig. men nu vägrar den ge med sig... kanske bara är så att han inte svarar bra på panodil o ipren..

• Mica82

japp det var ett virus... även om inte febern gick ner så verkade han piggare efter 3:e dosen febernedsättande. Linda, tack för tipset. han ska få en hel ipren innan han lägger sig ikväll.
    Alexander har varit förkyld väldigt länge nu så doktorn sa att han inte borde bli buren av någon som är förkyld på ganska länge för han måste se till att bli frisk nu. Har han lika hög feber imorgon skulle vi komma tbx.

Tack kajsa för länken! Kommer inte åt min outlook av ngn anledning....störande!
    angående frukost så får Alexander bara gröt än så länge. är verkligen jättedålig på att variera mig. har nog lite med att A varit så jobbig med maten o nu när han äntligen äter vågar jag inte ändra nåt...men ska skärpa mig! Är det grekisk yoghurt du ger med fruktpuré? Behöver lite tips känner jag..

jenny
    ja lika bra att ge upp nu, haha! er lilla madamme verkar vara en nattuggla

Alex..julgodis! mmmm gott!!!

nu ska vi till apoteket

• Mica82

hej alla vänner!

har bara skumläst allt lätt. Är hemma för jag behöver sova. har knappt sovit på 3 dygn. Tusen tack för alla hälsningar till oss!

De har verkligen var jättejobbigt alltihop. Typiskt nog var Tobias i sthlm när allt hände så jag var ensam hemma i min panik. Men ambulansen kom jättefort och väl på plats så fylldes rummet med läkare o sköterskor. de tog en massa prover på honom och han bara låg där helt slö. det var ryggmärgsprovet som visade att det var hjärnhinneinflammation. de misstänkte det med en gång då vätskan de fick ut var grumlig.
    det är en bakteriell inflammation så det smittas inte. han har varit förkyld väldigt länge och det är antaglingen pga detta som bakterierna har fått bra fäste och vandrat uppåt.
    Han svarar bra på antibiotikan men ligger mest o sover...skrutt! Jag var verkligen rädd för att han skulle dö igår morse. han däckade på skötbordet sen fick jag knappt ngt kontakt..

vi kommer antagligen få lite permis nästa vecka så vi kan nog fira jul med familjen ändå trodde läkaren.

carina
    fy va tråkigt att din vän förlorade sitt barn i magen. Beklagar verkligen...

lena jag tar med mig mösan till östra så kanske alex har vägarna förbi någon dag.. om inte så får vi försöka lösa det på ngt annat sätt.

kraaaaaaam på er!!!

• Mica82

nej va jobbigt maria! inte lätt hur man ska vara i sådana situationer. Men bra att du sa ifrån och att han gick. Det bästa är väl att ta ett snack med honom i helnyktert tillstånd. Blir så ledsen när jag hör sånt...barn ska inte behöva uppleva sånt..

jenny! Alex o hanna är de perfekta stiljägarna för dej! Va kul ni kommer ha!
    roligt oxå att Johans bok blev rekommenderad i bloggen!

Alex
    nu blir jag riktigt nyfiken på hur du ser ut.. *snygging*

Nu är jag hemma. Känns lite jobbigt att lämna älsklingen på sjukhuset men Tobias är ju där. Endast en förälder får sova över. tack igen för era tankar och erbjudningar! Ni är så snälla!

han sover sover o sover...helt utmattad. men vi ser ändå förbättringar de gånger då han är vaken. Igår skrattade han när vi tog fram ett gosedjur o busade. Underbart!
    Han har inte haft någon som helst aptit så idag satte de in en sond..han fick lugnande innan så det gick ganska bra. Han blev lite hög av lugnandet och skrattade flummigt åt allt.
    Innan jag åkte hem så testade vi med vanlig burkmat innan de skulle sätta ersättning i sonden. trodde aldrig det skulle gå eftersom han nästan sov. men han gapade och åt upp nästan hela burken med halvslutna ögon. Då grät jag av lycka..gråter nu när jag skriver det.. *känslig* det är ju verkligene ett friskhetstecken!
    Igår låg hans sänka på 450 ( är man frisk ska den vara under 8) idag låg den på 220 så den har halverats på en dag! Jätteskönt!

Alice..nej TYVÄRR så har han inte blivit vaccinerad. tänkte så mycket på det när han var liten men sen på nåt jäkla vänster så glömde vi bort det..hur man nu kan glömma ngt sådant. när han är frisk så kommer han få sin första spruta väldigt snart. Han får ALDRIG bli så sjuk igen..

Snart kommer mamma hit och ska sova här med mig. Känns lite jobbigt att vara ensam. Vill egentligen vara kvar på sjukhuset med behöver lite mer sömn för att orka.

stoooooooooor kraaaaaaaaaam till er alla!!

• Mica82

Tack Maria! Det var snälla ord om mig. Många utav läkarna o sköterskan har sagt att jag reagerat så bra och snabbt. Men för mig är det en självklarhet. Vem som helst hade nog reagerat som jag gjorde om ens barn blev så slött som Alexander blev..

ja du den där läkaren på barnmedicin ger jag inte mycket för just nu. Som sagt...sänkan är väl det minsta de kunde göra. Nu vet jag och ni vad man ska begära om man är orolig för att det är en infektion det handlar om!

Tobias ringde förut o sa att febern har höjts igen till 39.7 grader så nu sitter jag här orolig. men läkaren sa att det är kroppens sätt att försvara sig på. dessa bakterier är väldigt tröga att ta död på.

• Mica82

jag har sovit hela natten nonstop. Jätteskönt! Pratade med Tobias innan jag somnade och han sa att Alexander sover jättegott på hans bröst och att febern sänkts lite så då kunde jag slappna av.
    jag vet att jag inte ska oroa mig men det är verkligen jättesvårt.
    Nu är det iaf morgon, ska göra mig ordning sen ska jag iväg igen. längtar längtar längtar efter Alexander!

hoppas ni får en skön helg!!

• Mica82

GOOOD JUL!!!!!!!

Loggar in jättesnabbt! måste åka tbx till sjukhuset nu.
    Vi har haft en jättemysig jul här hemma. Gislaved fick komma till oss istället för vi fick inte tillräckligt med tid för att hinna till gislaved.
    alexander mår jättebra nu! Han är jätteglad hela tiden... känns som antibiotikan gjort honom till en nöjdare bebis Han har nog haft en infektion väldigt länge i kroppen...

grattis på födelsedagen!!

saknar er massor tjejen!! När alexander inte är lika infektionskänslig så vill jag träffa er allihop!

KRAAAAAAM!!!!!!!!!

• Mica82

hej tjejer!

Nu är vi hemma alla 3 Känns jätteskönt! Alla prover visar bra nu. Sänkan var under 5 Alexander mår jättebra!
    Pratade med en läkare igår som var så glad över att Alexander var så frisk. De trodde Alexander skulle få ngn hjärnskada eftersom han var så dålig när vi kom in.. inte kul att höra. men vi är sååå tacksamma över att det gått så bra!!!

Inte roligt med sjuka barn. hoppas Filippa o Freya kryar på sig snabbt! Håller med om allmäntillståndet. Och är man orolig så ska man alltid åka in. KRÄV att de tar en snabbsänka!! ( Alexander hade 450 som Linda skrev)

Lotta, hoppas du haft en fin födelsedag!! GRATTIS! Fått något fint paket?

jo just det...eftera tt ha varit på sjukhuset i 10 dagar o studerat alla barnsjuksköterskor så är jag faktiskt lite sugen på att studera till det. vet att jag alltid egentligen velat jobba med människor men inte exakt hur. 4 år plugg... Ja vi får se. Ibland är jag lite väl spontan i mina idéer

Ha en mysig fredagskväll!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV