• Lucie

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Ojojoj vilken klump jag får i bröstet nu!
    Detta att det känns som något tar slut liksom!
    HAde ju sån ångest då Rasmus bara var några månader - ville stanna tiden...
    Nästa ångest kom då jag slutade amma och sen var det nått nytt hela tiden - han kröp han stod upp han åt riktig mat!
    Sen så jag började jobba - vojnevojne!
    MEn allt ordnade sig ju så fint!
    DEnna ångest har nu blivit glädje över att upptäcka livet tillsammans och se hans lycka varje dag!
    MEn nu kom det tillbaka - detta året (ett och ett halvt) av ledighet är snart till ända för de flesta av oss och hur blir det då?
    KOmmer vi aldrig träffas då?
    Kommer vi bara titta in här ibland och säga nått och sen när tråden försvinner - kommer då någon skapa en ny?

Nej baske mig vi får se till att vi håller kontakten!

1 års kalas låter ju toppen!

Linnea - vad tråkigt att ni har så jobbigt!
    Sen kommer jag va fikasugen mån-tisdag var vecka till efter sommaren!!! Mig kan du lite på då iallafall!

Nu har penicillinet satt sig påmagen och jag får springa i ett kör - blir så var gång jag äter det!
    HAlsen är bättre - dock har jag lika ont i munnen av sår så imorgon ska jag ringa till vc om samma sak kvarstår!
    En på apoteket sa idag att läkaren borde skrivit ut bedövning iform av munsköj till mig direkt för jag har ju sååååå jääävla ont!
    Idag har jag ätit 2 grillkorvar och lite mos som jag grät mig igenom!
    JAG BLIR GALEN!!!!

MEn Rasmus han är som en speedad pundare!Räcka ut tungan
    Igår och idag sov han bara en halvtimma på förmiddagen under tvång - sen har han lekt och varit glad!!!!
    Vaknar 5-5.30 och somnar bara för att vi lägger honom vid 19 annars kunde han säkert va vaken till 21 - sku int förvåna mig!!!!
    Fattar ingenting!!! Haha
    SKulle ju vara underbart om man själv var på top liksom!

Jaha imorn är det dax för pappa att jobba en dag och sen hemma igen! JAg är nämligen ledig tors och fred - tog lite lyxledigt! Hihihih
    MEn på måndag kommer det stora vemodet - januari nytt år och VANLIG vardag!
    Jaja tur man har er!FlörtFlört

Kram och sov gott!

Mamma till älskade Rasmus goteborgskalaset.blogg.se
  • Lucie

Rasmus har ju varit så att säga mobil ett bra tag så vi är ju redan rätt så härdade vad det gäller bråte på golven men nu börjar den rackarn bli stark också så nu åker allt ut:
    Grytor, kastruller, lock, stekpannan (ut i hallen drar han den!!!!) tomma glasflaskor om han får tag på dem, petflaskor och pappersinsamlingspapper ööööööööööööööverallt!!!, linneskåpet, cd hyllor.....ja you name it!
    Köksstolarna skjuter han ut i hallen en efter en, tvättstället står lite överallt.
    Han har dock inte fattat att man kan dra ut kläderna ur lådorna än - men det kommer väl .... suck....
    Hitintills har vi bara stängt en dörr och sagt nej när han öppnar den men nu är den jäkeln 10 ggr snabbare och har tagit sig ton så nu åker luckhakarna upp en efter en!!!

Men allt detta är ju så kära besvär! Den lyckan man kan se i ett litet ansikte kl halv 6 juldagsmorgon då han släpper ett lock i en stor kastrull så det dånar.....den är guld värd hahahahaahahahahaha

Nattning: Rasmus får välling i knät på någon av oss - varannan kväll - sen bär vi in honom sovandes eller vaken och lägger honom i sin säng - oftast somnar han men ibland bökar han och då får man sitta och hålla handen en stund
    Jag har alltid sagt att jag minsann inte ska ligga och natta mina barn i flera timmar för det har jag sett skräckexempel på!
    Men om det funkar och man är till freds med det så!
    DEt finns ju som sagt lika många sätt vad det gäller mat, sömn, uppfostran som det finns barn!

Nu mår jag helt ok och har gått en långis med Rasmus och vi har varit i djuraffären och på Toys R Us och gått med en "gåbil". Öööööööööööverlycklig var han!
    Jag lurade honom och då gick han 4 steg utan att hålla i sig!
    HAHAHAHAHAHA 1-0 till mamman!
    Men sen fegar fegisen ur!!! HAn sätter sig ner!
    Men men skynda långsamt....skynda långsamt! Men det är ju uppenbart att han har balansen - men inte viljan!

Dock har jag fortfarande lika mycket sår i munnen och kan bara äta blöta saker som ikväll - favvo i repris - nudlar......gu  va synd jag tycker om mig själv......hahahahahah

Skickar månag kramar till Alice och Vida - lycka till med op.
    Känner igen detta med att gråta ist. för att bli arg - händer mig ofelbart varje gång!!!!
    GrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrSkrikandes

Nu ska jag strax göra mina sovande killar sällskap och va lite pigg imorn!
    Nattinatt!
    Kankse bloggar lite hmmmmmm

• Lucie

Vi tar bara en dutt barntandkräm och så borstar jag lite så gott jag får till o börja med och sen när han protesterar får han tandborsten att fortsätta själv och leka med - tvingar man så upp fattar de ju det som nått negativt!
    Dist.sköterskan sa när jag träffade henne att det inte blir riktigt allvar med borstningen förrän hörntänderna kommer men vi försöker ändå köra på allvar med hans 8 tänder som är redigt stora nu!
    Däremot är det svårt att komma ihåg 2 ggr om dagen - men det blir mins en iallafallGenerad

• Lucie

Iom att Rasmus alltid somnar till vällingen så skulle jag aldrig i min vildaste fantasi VÄCKA honom för att borsta tänderna och sen bråka med att söva en omöjlig unge i en timma!
    DEt får vi ta den dagen han får de där hörnbissarna eller bestämmer sig för att inte somna av välling!
    SÅ DET SÅ!!!!!
    Så då kan vi ju bilda klubb då Linda

• Lucie

Skulle jättegärna fika imorn men vi väntar nog tills vi är helt friska här inann va har någon kontakt alls med yttervärlden!
    Nu ska jag vara lite haritg ett tag med andra barn och så.....
    Är så trött på dessa sjukdomar - tänkte vi kunde vara friska ett par veckor i sträck i alla fall!
    Men nästa vecka träffas vi gärna mån tis eler ons på stan!

• Lucie

Jag undrar om det kan vara normalt att ha ett barn som sover bara typ10-11 timmar om natten och sen bara en hlavimma 45 minute som MAX på dagen!?
    Jag fattar inte att HAN orkar - VI är ju sketatrötta hahahahahaha

• Lucie

Gott skratt blev det här med - tack Jenny - även om jag förstår att just då var det inte lika kul!
    Vet ungefär hur du kände dig!
    Hahahaha

Rasmus är inte speciellt intresserad av tv:n överhuvvetaget - är väl för rastlös antar jag!
    DEt enda som får honom att stanna upp och titta är musik!
    Då gungar han så gott på höfterna och ler!

• Lucie

Läste just att snart har vi influensan över oss!

"Var skriver man upp sig? Jag tar 3 på en gång!!!
    För vi kommer garanterat få det iallafall"

Pessimisten i mig har talat!!!!

• Lucie

Vi har då fördelan av att ha ett barn som sover hela nätterna ända sedan jag slutade amma!
    Känns lyxigt och ovanligt! Han varken äter eller vaknar liksom!
    Sen är han ju vaken nääääääästan konstant från 530/6 till 19 varje dag oxå!
    Längtar så efter att han ska våga släppa och gå lite nu - han har en faaaaaaantastisk energi detta barn! ÄR aldrig still en sekund! Alltid på g!Om han gick skulle man ju kunna ut och gå lite och åka till nått ställe med lite större ytor - vi har ju så trååångt!
    Hans favorit lek nu är att öppna dörr ta ut kastrull stänga dörr öppna dörr ställla in kastrull och så om och om igen, eller stoppa i och ta ur saker ut påsar och lådor!
    I morse klättrade han upp på vardagsrumsbordet med hjälp av en leksak - så lycklig blev han!

MAria - jättefina tårtor - sugen blir man!

Linda - Åh magsjuka NU IGEN!!!!
    Du börjar nog känna samma känslor som jag skulle jag tro - att man aldrig får vara frisk!

ÅHHH vad avundsjuk jag blir på er som fikade i fredags när jag ser Kajsas bilder!
    Vi vill oxå vara med - Rasmus har inte träffat andra barn sen vi var hemma hos Molly i mitten av dec!
    MEn nu iveckan är vi ensamma och vill fika mån-ons!

Fyyyyyyy vad ska man göra en dag som denna - vill ju bara dra nått gammalt över sig tråååååååkväder!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV